Gå til innhold

Hjertelyden onsdag:165-170. I dag: 140.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant hjertelyden for første gang på søndag.. da var den høy, mellom 165 og 170, og lå godt gjemt nede ved skambeinet. Jeg hørte den igjen i forgårs, da var lyden den samme, og på samme sted...brukte veldig lang tid på å finne den fordi den lå så "skjult" langt nede.

I dag måtte jeg høre den igjen, og da fant jeg hjertelyden høyere opp, og mer mot setrum av magen... lyden var da rundt 140... det rare var at jeg fant lyden der hvor jeg først fant den også, men den var så godt gjemt at babywatcheren ikke fikk tak i hva den lå på. Dette er altså snakk om en hjertelyd på midten av magen noe under navelen, og en helt nede ved skambeinet, til venstre... Kan det være samme lyden jeg hørte? Og kan den isåfall ha gått ned fra 165-170 til 140 fra i forgårs.

Må legge til at grunnen til at jeg har sjekket etter lyden så hyppig er at magen at magen er så enormt stor mtp. at jeg bare er 11+6, så folk har påpekt at det kanskje er tvillinger...så jeg ble jo litt nysgjerrig når jeg fant to så ulike hjerterytmer på to vidt forskjellige steder i magen.. men det er vel kanskje mulig det og....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være at den var våken de første gangene og sov siste gangen?

Nei jeg vet ikke.

Det jeg der i mot vet er at hadde jeg vært deg hadde jeg leitet som en gal for se om jeg fant to forskjellige rett etter hverandre.

For det med plasseringen hørtes jo litt merkelig ut :)

Men tror kanskje leste et sted, kanskje babyverden, at

frekvensen kan variere mye. Men igjen så forklarer det jo ikke dette med forskjellig plassering.

Beklager at det ble litt rotete :)

Skrevet

Hehe..rotete er lov, jeg er alltid rotete jeg.

Jeg lette etter lyden en stund, men grunnen til at jeg gav meg er at jeg innbiller meg at den lyden som jeg har funnet hele uken (nede til venstre) sniker seg unna så fort jeg kommer med babywatcheren.. så jeg skal vente litt og "overrumple" den litt senere i kveld tenkte jeg ;) Er nok fri fantasi dette, men lyden forsvinner alltid kjapt...hører den kort med en gang jeg begynner, og så gjemmer den seg unna.

Jeg kan liksom ikke helt få meg til å tro at jeg skulle få tvillinger...det nærmeste vi kommer tvillinger i familien er bestefar sine tvillingbrødre.. Så jeg tror nok helst det er en naturlig forklaring, men jeg "plages litt" av ´tanken på to´ som jobber i underbevisstheten min.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...