Gå til innhold

Hjelp! 4,5 mnd og gjør ikke annet enn å snu seg på magen da hun skal sove!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg??

Her er det legge problemer......

For det første er det full musikk for at hun havner på magen og for det andre vil jeg ikke at hun skal sove på magen......

Slik er det også midt på natta, hun får mat. Da hun kommer opp i senga si igjen snur hun seg på magen, og musikken er i gang... så da blir det ingen søvn på noen av oss....

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi snudde seg også fort på magen, men lot henne ligge på magen og det har gått kjempe fint. Hørte med helsestasjonen og de sa at i den alderen (nå var min litt eldre) var det ikke noe stor fare.De klare fint å snu seg selv i løpet av natten.

Jeg har ikke lagt ned lammeskinnet i sengen denne vinteren. Det syntes jeg ble for skummelt.

Men hør med helsestasjonen din, de kan hjelpe

Skrevet

Uff, samme problem her. Bare min er 7mnd. Begynte for 2-3 uker siden å snu seg på magen hele tiden i senga. Og så blir det hyling og grining for sånn vil han jo ikke ligge. Hvis jeg bare lar han ligge å skrike i 5min, hender det han greier å snu seg tilbake selv, men det er høyst sjelden. Han våkner 6-7-8 ganger i løpet av kvelden/natta hvor jeg må inn å snu han på ryggen igjen .

Har prøvd sånn pose (tvangstrøye) så festes rundt madrassen, men ga opp etter 2 netter. Ble bare enda mer hyling..

Hadde han funnet roen på mage og sovnet, hadde jeg latt han sove sånn.

Håper det går seg til. Lykke til :)

Skrevet

Jeg ble veldig bekymret når mini plent skulle ligge på magen, så investerte i en pose som en fester til madrassen.

Dette hjalp veldig, mini slappet mer av og greide å sovne raskere når han ikke kunne snu seg og nå ikke reise seg opp og tulle og fjase.

Men nå er han 11 mnder og vi prøver å slutte med pose. Bruker den kun i nødstilfeller ;)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :)

Har faktisk en slik pose fra før, men har ikke prøve den enda.

Hun har litt problemer med å sovne som det er om kvelden, så jeg har tenkt at det kanskje vil gjøre vondt værre....

Men kanskje jeg skal prøve det ut lell....

Skrevet

Jeg er enig med deg at skulle tro d var verre med pose, men hos oss er det veldig mye enklere for ham. For da har han ikke alternativet til å kunne ligge urolig eller sette seg opp. Han har ikke noe i mot posen i det hele tatt og slapper godt av.

Skrevet

Hvordan reagerte han da han ble lagt ned i posen første gang?

Skrevet

han prøvde å vri seg rundt selvfølgelig, men skjønte at dette ikke gikk etterhvert og mener det ikke tok så lang tid før han sovnet. Det er en stund siden da, så sliter med å huske alt :P

Skrevet

Takk for svar :) da skal jeg prøve ut dette i morgen, så får vi tro at det går :)

Skrevet

Når de snur seg over på magen selv, så er det ikke farlig at de sover sånn. Det at de ikke liker å ligge sånn er jo en annen ting, men det gir seg etterhvert når de venner seg til det og kan snu seg tilbake selv. Sønnen min begynte å snu seg over på magen ca samtidig som din og det gikk ikke mer enn et par uker før han sov sånn uten problemer. Det jeg gjorde når han skulle sovne var at jeg la han ned på ryggen og la hånda på magen hans og "holdt han fast" der, selvfølgelig ikke hardt, men det var likevel nok til at han ikke snudde seg. Om natta når han våknet på magen og ikke ville ligge der, så var det bare å snu han tilbake og da sovnet han raskt.

Nå er det verre å få han til å sove, for nå reiser han seg opp og hyler hvis jeg prøver å legge hånda forsiktig på han for at han skal bli liggende, men det går nok over det også (hvertfall gikk det over hos broren...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...