VitaVitale med knøtt i magen Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Heisann. Jeg leser ofte her inne og på andre steder, og får stadig høre om jenter/kvinner som er overvektige som har hatt et helvetes første møte med helsevesenet som gravid. Jeg vil med dette bare dele min gode erfaring, slik at ikke alle evt går og gruer seg til reaksjonen de får fra leger og sykehus. Legen min visste at jeg prøvde å bli gravid, han frarådet det litt pga blodproppen jeg hadde i sommer, men sa at det nok går fint selv om jeg blir gravid. Han kunne ikke påpeke nok hvor mye han skulle gjøre for at jeg ikke skulle føle meg utenfor. Riktignok kom han med med noen advarsler, som at jeg har økt risiko for svangerskapsdiabetes osv osv, men at sammen var vi sterke. Han skulle gjøre sitt beste for at dette blir en god opplevelse for meg. Jeg var alikevel bekymret for hvordan fødepoliklinikken ville ta det, og det første de gjorde var å gratulere meg med graviditeten. De sjekket dagens ultralyd bilde og fortalte det samme som gynekologen, at alt var helt perfekt. De informerte meg ikke en gang om risikoene, de sa "du vet nok alt om risikoer ved svangerskap når man er overvektig, så vi skal ikke belære deg noe mer, vi tar problemene når de evt oppstår". Så ønsket de meg masse lykke til og så frem til å treffe meg og knøttet 11Feb for ny ultralyd!
Skoobidoo Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Snilt av deg å dele dette. Jeg er selv ikke overvektig, men min søster er.. Ble glad når jeg hører du ble godt motatt :-) Masse lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå