Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #51 Skrevet 7. januar 2011 Ungdommer har godt av å jobbe litt "på gulvet" før de skal ut i ordentlig jobb. Da lærer de at alle yrkesgrupper er viktige for å få samfunnet til å gå rundt. Jeg spyr av unge nyutdannede med ovenfra og ned hodning.
elskerlivet Skrevet 7. januar 2011 #52 Skrevet 7. januar 2011 deodorant - nei telefon - ja så lenge de er under videregående oppløring er foreldrene forsørgerpliktige, og under det mener jeg deodorant går.. mat, hus, noe til klær, men da ikke bukse til 1500 kroner og sånt, hygieneartikler osv.. dyre klær, mobil, og eget sosial liv kan de ha en helgejobb som dekker, videregående skole er faktisk ikke såååå krevende at de ikke kan jobbe i helgene
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #53 Skrevet 7. januar 2011 Ja,selvfølgelig! Vil jo oppdra de til og bli selvstendige mennesker! Selv måtte jeg betale klær og sånt fra konf alder!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #54 Skrevet 7. januar 2011 Hahaha! Selvfølgelig kan 18-åringen snaske seg til å få en helgejobb! Skulle da bare mangle! De er da tross alt voksne mennesker snart. Synes faktisk de kan få seg en sommerjobb allerede nå de har fyllt 16. Når man ser hvilket forbruk 18-åringer har i dag, samt at de også har lappen, så kan de jaggu meg klare en liten helgejobb for å spe på sin egen økonomi. Forsørge dem? Ja, i den grad de bor hjemme, tar en utdannelse, så får de gratis kost og losji selvfølgelig. Men lommepenger??? Nehei, det er de store nok til å anskaffe seg selv. Har ikke hørt om en eneste en som har fått studiene sine ødelagte pga deltidsjobber. Det som ødela for dem var festing i helgene istedet for å komme seg tidlig opp på jobb. Jeg kjenner bare to ungdommer som har sluppet og jobbe fordi foreldrene har matet dem med penger. Studier har de hoppet av, nå ligger de bare og sover hjemme, jobber ikke, papsen kaster 1000-lappene etter dem. Æsj, for noen latmakker det er blitt av dem. De er over 20 nå.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #55 Skrevet 7. januar 2011 Her sparer ungene selv til den dagen kommer. De er begge under fire år, men har penger på bok for det:-) Det er noe annet og kunne hjelpe ungene inn på boligmarkedet enn å finansiere merkeklær, turer på byen etc etc
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #56 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har 4 1/2 års høyere utdannelse, og jeg jobbet hver sommer fra 16, og annenhver helg fram til studiene begynte. Da hadde jeg faktisk to deltidsjobber, som utgjorde annenhver helg og en kveld i uka. Det gikk alldeles glimrende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå