lille mini til mamsen Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Sønnen min på 13 mnd har holdt på i flere mnd med slim og tett hals og stygg hoste. Ingen medisiner har fungert. Nå er legen bekymret pga mulig astma. Han har fått Zyrtec ( flytende ) noe jeg kjenner til siden jeg selv tar det, men Singulair er nytt for meg og jeg lurer på om noen har noe erfaring med denne midisinen på deres småttiser... Liker ikke dytte i han masse medisiner og er så redd og engstelig for om det kan være dette. Skal til legen på mandag igjen og får vite hva som skal skje videre. setter stor pris på svar og hjelp
Nøstecamilla Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Datteren vår fikk påvist astma i 13 måneders -alderen. Symptomet som "avslørte" astmaen var natthoste. Vi fikk først, som dere, Singulair. Det hadde ganske god effekt, hun ble i alle fall frisk fra sin langvarige forkjølelse. Kan ikke se at hun har hatt noen bivirkninger av medisinen, heller. Vi har gitt den i skje sammen med fruktpuré, eller i grøten. Senere har vi måttet legge til inhalasjonsmedisiner, som hun nå tar sammen med Singulair. Det er mulig at vi kommer til å kutte ut Singulair etterhvert; vi prøver oss frem. Slik vi har forstått det, er astma en sykdom hvor man må "føle seg frem" til riktig dosering. Vi synes for øvrig det var en lettelse at vesla fikk en diagnose. Barneastma er noe som mange vokser av seg hvis de får behandling i barneårene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå