Gå til innhold

Ikke kjent spark på 3dager!!! (Tilhører 2trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er så usikker nå på om jeg skal rineg føden eller ikke ..

Jeg er i Uke 23, 22+4.

Jeg var på planlagt ul på tirsdag, og alt så bra ut.

Har kjent liv siden uke 16, og veldig ofte iløpet av dagen siste tre ukene.

Men etter tirsdag har det blitt stille..

Jeg har prøvd spise noe søtt, jeg har prøvd dytte borti.. men jeg kjenner ikke den lille ???

Altså, jeg vet de sier man burde sjekke det etter uke 28 eller noe.

Men jeg har jo siste tre ukene kjent den lille sparke flere ganger iløpet av dagen, HVER dag. Å nå kjenner jeg ikkenoe.

Kan han ha flyttet på seg, endret stilling som gjør at jeg ikke kjenner noe? Blir jo bekymret :(

Har fått beskjed om at jeg kan ringe føden og få komme med en gang det er noe.

Har risikosvangerskap pga to livmorer og dermed ekstra oppfølging med fare for liten plass. Men alt var bra på tirsdag.

Å før det så kjente jeg masse liv.

Nå er d jo fredag kveld og helg oxo men..

Hva ville DU gjort?

Bekymrer jeg med unødig siden jeg ikke er mer enn i Uke 23?

Dem sier man kanskje ikke alltid kjenner det på lik måte, eller like tydelig siden babyen flytter på seg og jeg selv kan være i bevegelse og da ikke kjenne det. Men jeg er sykemeldt og hjemmeværende, så jeg kjenenr jo etter stort sett hele dagen ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Snirkeline83!

Jeg ville ringt føden om jeg var deg. Ikke at det trenger å være noe galt i det hele tatt, men bare for å høre hva de sier.

Kan være greit å få et svar, så du kan få slappe av igjen. :-)

Lykke til! :-)

Skrevet

Ring på føden!! iallefall får din egen del, så du får slappet av..:) da har du i allefall ringt å fårhørt deg med fagfolk!: )

Skrevet

Ring föden uten tvil! greit å få sjekket det opp så kan du slappe av mer selv også :) lykke til! Håper vi hörer hvordan det går med deg videre:)

Skrevet

Hei, jeg er i uke 26 og det varierer masse når det gjelder spark. i julen gikk det tre dager uten at jeg kjente noe, men jeg har doppler og sjekket et par ganger i løpet av dagen at alt hørtes bra ut.

Nå kjenner jeg masse hver dag, så det er nok ikke noe farlig, men syns du skal ringe føden og be om en kontroll! Det er ikke så mye de kan gjøre, men du får hvertall komme å se om alt er bra i magen:-) Lykke til.

Skrevet

Hvis babyen har flyttet seg så kan det godt være at det er derfor du ikke kjenner noe.. Tror ikke man får komme til på føden pga av dette siden du bare er i uke 23, men er du urolig kan du jo allikevel ringe så får du ihvertfall snakke med en jordmor:)

Skrevet

Ring føden du, for din egen del! For alt er nok i orden. Var også inne for lite liv da jeg var 22+5, hadde ikke kjent mer enn 1 spark i løpet av dagen, da jeg kom p ul lå han å sparket som en gal, inn i morkaken...umulig å kjenne....Er med på tell med meg så lillegutt og jeg har jevnlige turer på føden for ha tar seg non dager helt ferie..Sist ble jeg koblet til disse beltene også, som måler hjerte og bevegelse, da hadde jeg ikke kjent noe liv hele dagen, da vi kom på føden ble han i full fart, men selv om jeg er over 33 uker, var det masse bevegelser jeg ikke kjente.

Føler meg like hysterisk hver gang jeg ringer føden, men de er alltid veldig hyglige å sier en gjør rett i å ringe.. Det er ikke noe godt å gå rundt å være redd.

Skrevet

Hei igjen!

Takker så mye for svar og erfaringer fra dere alle :)

Enda ikke kjent noe liv. Til tross for flere glass med iskald saft, en stooor stratos flere glass med cola men likevel.. Ingen spark :(

Vil nok tro de lille har snudd seg og ligger annerledes slik at jeg ikke kjenner spark like tydelig.

Hadde jeg ikke kjent daglig spark siste tre ukene hadde jeg nok ille bekymret meg nå. Mn til tross for dette så ringer jeg nok føden i morgen.

Fått beskjed om at jeg bare kan ringe hvis d er noe og at jeg får komme med en gang ved behov.

Så tror nok jeg får komme i morgen hvis jeg ringer.

Så gjør d når jeg våkner i morgen.

Tusen takk for svar og støtte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...