Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har kjørt ca 20 timer nå med skolebil og så får jeg beskjed om når vandelsattesten min kommer at jeg har sperrefrist. Skal jeg ikke ha fått skriftlig beskjed om det og? Har ikke visst noe som helst jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Det er ikke trafikkstasjonen som har gitt deg sperrefrist. det er politiet. Hvis du ikke vet noe om dette, så må du ta kontakt med politiet. Men syns det høres merkelig ut at du ikke vet hvorfor du har fått sperrefrist. det er jo ikke noe de gjør for moro skyld liksom.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Nei det er ikke politiet. Det er førerkortkontoret. Jeg var på politikammeret 15 min etter jeg fikk telefonen men de skjønte ikke noenting og sa at da måte det være førerkortkontoret. Og jeg skulle og hatt skriftlig beskjed om det men jeg vet ikke noe som helst. Må jo ringe dem på mandag men jeg får ikke fred her.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Da er det ikke noe sperrefrist du har, for det har ikke trtafikkstasjonene myndighet til å gi. Det er det kun politiet som har. Trafikkstasjonen har ikke tilgang til den funskjonen i systemet som man legger inn sperrefrister. Kun politiet. Så da må det være en misforståelse mellom deg og førerkortavdelingen.
"Fru Schrøder" Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Det var jo politiet som sa at det var førerkortkontoret som da hadde lagt inn sperrefrist. Muligens pga av en regning fra 2004 på oppkjøring som jeg ikke fikk fullført den gang. Jeg hadde ikke råd til å fortsette, men kjøreskolen jeg kjørte hos da avbestilte ikke timen min ved en slurvefeil. Men jeg har betalt denne regningen nå i september. Det er mulig det er dette som er problemet, men siden den er betalt så skjønner jeg ikke hvorfor jeg har sperrefrist. Jeg skulle og fått brev om sperrefristen men har aldri hørt et ord om noe som helst. Jeg visste ikke engang at jeg var satt opp til oppkjøring den gangen.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Tror du at du har noe utestående, at du skylder noen penger for kjøretimer, mørkekjøring eller tidligere forsøk på å ta førerkort? Har du strøket på teorien eller noe sånt? Jeg vet ikke om det heter sperrefrist, men det kan i hvertfal være grunn til at du ikke får ta førerkort.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 hmm, da skjønner jeg ikke så mye. Jeg vet i hvertfall at de på førerkort ikke legger inn sperrefrister. De kan nekte deg å ta førerprøven hvis vandelsattesten ikke blir godkjent, hvis helsekravene ikke oppfylles eller hvis opplæringen din ikke er registrert. Men de kan ikke gi deg sperrefrist. Hvem var det som opplyste deg om dette da? Og når kan du ta førerprøven?
"Fru Schrøder" Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Både politiet og kontordamen på den nye kjøreskolen sa i dag at da måtte det være førerkortkontoret som har gitt sperrefristen. Vandelen var ikke godkjent pga sperrefristen. Fikk helt bakoversveis jeg. Fikk heller ikke mer opplysninger. Da måtte jeg snakke med dem på førerkortkontoret på mandag. Men jeg har jo kjørt ca 20 timer med sperrefrist jeg da. Uten å ha peiling på noe her. Er så redd jeg skal få ny sperrefrist pga dette. Kommer ikke til å få sove i natt eller helt til mandag.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #10 Skrevet 7. januar 2011 Jeg hadde denne regningen som jeg ikke visst om før nå i august. Den ble betalt 3 september. Fant nettopp kvitteringen på nettbanken. Men den er jo gjort opp for. Riktig nok litt sent men når jeg ikke vet om den så er det ikke lett å betale den heller liksom. Jeg har en godkjent teoriprøve. Besto på den ene jeg tok den gang. Skylder ikke noe mer når det gjelder bilgreier eller kjøring nei.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #11 Skrevet 7. januar 2011 Hvis det var slik at det er vandelen din som ikke er godkjent så er det politiet som ikke har godkjent den. Så da må det være politiet som "tuller" med deg. Men ta kontakt med førerkortavdelingen på mandag så få du sikkert svar. Og prøv å ikke tenk så mye på det i helgen da. Ingenting du får gjort før mandag uansett:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #13 Skrevet 7. januar 2011 Hvis det har med utestående betalinger til kjøreskolen å gjøre, så har det ingenting med verken politiet eller førerkortavdelingen å gjøre. Da er det en sak mellom deg og kjøreskolen. da kan problemet være at de ikke har registrert opplæringen din. Og da får du ikke tatt førerprøve. men dette har ingenting med vandel og sprrrefrister å gjøre
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #14 Skrevet 7. januar 2011 Jeg fikk ihvertfall klar beskjed i dag om at jeg hadde sperrefrist. Men den regningen var til biltilsynet. Ikke kjøreskolen. Det var oppkjøringstimen i 2004 som jeg ikke engang visste jeg var satt opp på. Jeg visste bare at jeg nærmet meg oppkjøring. Ikke at timen allerede var satt opp. Men den ble jo betalt 3. sept 2010. Skjønner ikke noe jeg. Kan det ha noe mer nrk lisens å gjøre? Har ett oppgjør med dem da jeg har nektet å betale den. De fakturerte både meg og sambo en periode etter at de fikk mail om at vi var flyttet sammen nemlig.
"Fru Schrøder" Skrevet 7. januar 2011 #15 Skrevet 7. januar 2011 Det har gått videre til innkrevningssentralen. Kan det være problemet tro? Har ikke peiling på hva annet det kan være. Det er det eneste jeg har gjort "galt".
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #16 Skrevet 7. januar 2011 Jeg tviler veldig sterkt på at det har noe som helst med NRK å gjøre. hehe. Men reglene er slik at hvis du ikke møter på en praktisk prøve, så må du likevel betale for den. Og du kan ikke bestille ny time før den er betalt. men hvis du betalte 3.september så skal jo ikke det være noe problem. Så det er rett og slett et mysterium. Du får bare møte opp på mandag og be om en forklaring.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #17 Skrevet 7. januar 2011 Uff, ja jeg skal ringe så snart de åpner. Men det bekymrer meg at jeg nå har kjørt så mange timer ulovlig uten å vite det. Men jeg sa og fra til politiet i da at jeg hadde kjørt mange timer ulovlig. Men hun sa ikke noe på det da. Hun var veldig hyggelig og hjelpsom. Er så redd jeg får ny sperrefrist nå pga dette. Det haster litt med lappen nemlig. Jeg får dekket den av nav da barnet mitt sitter i el rullestol. Har har fått bil av nav men jeg får den ikke ut uten lappen så klart. Har jobbet så hardt for dette og er så klar for å ta teorien at jeg snart sprekker.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #19 Skrevet 7. januar 2011 Det ordner seg nok skal du se. Jeg jobber på en trafikkstasjon på førerkortavdelingen, så kanskje det er jeg som skal hjelpe deg:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #20 Skrevet 7. januar 2011 Selv om du har bevis på at du har betalt regningen så kan det jo være noe rot i systemet som gjør at den ikke er registert som betalt. Jeg ville tatt med meg kvittering på at den er betalt og dukket opp hos biltilsynet på mandag. Høres ut som om det er noe sånt som har skjedd.
"Fru Schrøder" Skrevet 7. januar 2011 #21 Skrevet 7. januar 2011 Ok? Bergen? Skikkelig fortvilet her.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #22 Skrevet 7. januar 2011 Ikke i Bergen dessverre. Men de kan helt sikkert hjelpe deg. Håper du skriver her hva som var feil da, for nå ble jeg nysgjerrig. Hehe.
"Fru Schrøder" Skrevet 7. januar 2011 #23 Skrevet 7. januar 2011 Ja, det er det jeg sitter og lurer på nå. Når jeg snakket med dem på telefonen så fikk jeg opplyst opplysningene på telefonen men spurte om jeg kunne få dem i posten og. Det fikk jeg, men ingen regning, bare ett brev om alle opplysningene jeg trengte. De har fått opplyst betalingsnummer. Det sto ikke noe KID nummer der. De fikk og personnummeret mitt og navnet så det burde blitt registrert da.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #24 Skrevet 7. januar 2011 Det gis ikke sperrefrist for sertifikat pga ubetalte regninger hos andre. Og vandelene har ingenting med det å gjøre (økonomi kan komme på vandel, men har ingen betydning for det å ta sertifikatet). Tolket det sånn at du hadde tatt en teoriprøve "den gang" (2004?) Vel, den gjelder ikke lenger, og jeg vil tro det er derfor du ikka får time til oppkjøring ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2011 #25 Skrevet 7. januar 2011 Ja jeg tok en godkjent prøve i 2004 ja. Den gjelder ikke lenger så jeg må ta teorien på nytt. Jeg får ikke tatt ny teori heller eller kjøre verken privat eller med kjøreskolen! Pga sperrefristen. Men jeg har jo kjørt ca 20 timer med skolebil da. Noe jeg ikke har hatt lov til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå