Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som babyen på 10 uker har slim i halsen, kan man gi henne litt lukka vann?

Surkler når hun puster...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk beskjed fra helsesøster å venne lillegutt til litt vann hver dag (ei lita skjei) så da antar jeg du fint kan gi tuppa litt for å se om det hjelper .-)

Skrevet

vi gir mini 50 ml fennikel te et par gangere om dagen på de værste mageondt dagene (som ser ut til å bli færre og færre av, hurra, tør nesten ikke si det). så ja du kan godt gi de kokt lunkent vann :)

Skrevet

Takk takk, da har hun gulper i seg litt vann, hun likte det i hvert fall!

Skrevet

wow gir du 50 ml fennikelte 2 ganger om dagen - eller mente du 5 ml??

For jeg har gitt ca 3 ml til hvert måltid en stund nå til jenta mi, etter anbefaling av helsesøster

Skrevet

Oi, ja 50ml er i vel overkant!

Skrevet

jeg har gitt min vann fra han var ca 10 uker, pga varmen ute som var da og slikt.. og han har ikke fått noen varige mèn av det ! Jeg fylte en flaske halvfull å så hvor mye han drakk ut av det ! Jeg tror ikke vann er skadelig for babyer !

Skrevet

50 ml fennikelte............

Skrevet

50 ml er det vi er blitt anbefalt av både engelsk og spansk jordmor.

Bor i Spania. Og på boksen med fennikel te som vi kjøper på apoteket hvor de anbefaler det til bruk til baby, så står det at man kan gi 50 ml opp til 3 ganger om dagen.

Skrevet

2,5ml er det vi blir anbefalt her, både hos helsesøster og på sykehuset.

Skrevet

vann er ikke skadelig og hvis babyen har skikkelig mageondt, så hjelper nok ikke 3 ml......... :)

Skrevet

men uansett interessant å se hvor forskjellig det er fra land til land.

Og nå trenger ikke mini noe te fortiden, ser ut som om magevondten er forsvunnet (hurra), er nok all den teen han drakk :D

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hehe, det er så morsomt å lese at ting kan gjøres annerledes fra land til land. Og vi har neimen ikke vondt av å få vite det heller, nordmenn er jo ofte verdensmestere i alt mulig...Jeg ga min 6-8 ml ammete, enkelte ganger med sukker, og når de spurte meg hvor mye jeg ga på helsestasjonen, løy jeg og sa rundt 4 ml (mistenkte at de kom til å si at det var for mye med 6...), og de ble helt i fra seg "nei giiid det begynner jo å nærme seg et måltid!!".....eeeh?? Når han spiste rundt 100 ml per måltid, så var det ille med 2-3 ml te "for mye"?

Jeg har funnet ut at det enkelte ganger kan lønne seg å prøve ut de rådene som ser ut til å funke for OSS, ikke for helsestasjonen. Og jeg hadde, som andre mødre, aldri i livet gjort noe som kunne være skadelig for min lille gutt. Så heretter tar jeg til meg råd og forslag, og så lar jeg det filtreres gjennom mammahjertet og den kunnskapen jeg sitter med, sjekker opp litt på nettet eller i bøker, og så gjør jeg det som føles rett for meg.

Skrevet

Ja det er jeg helt enig i, MEN man kan jo begynne litt forsiktig for å se akkurat hva som gjør susen :) Bortsett fra det tar nok ikke babyen akkurat skade av å få for mye, så lenge h*n ble bedre i magen av det :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Neida, så lenge te'en ikke inneholder sukker vil jeg ikke tro det har noe å si med 50 ml, for den metthetsfølelsen det gir, forsvinner nok rimelig raskt igjen, det er jo ikke så mye næring i det. Her var det "nok" med 8 ml (turte ikke gi mer, ante ikke da at det gjøres i andre land), han ble _bedre_ i magen, men ikke bra. Så neste gang vi har noen slike tørner skal jeg ikke være så redd for å gi mer! Dessuten er de jo ikke alltid så hyppe på mat når det har vondt i magen, så om de får drikke litt ekstra te, får de jo i hvertfall i seg litt væske ;-)

Skrevet

Noen typer ammete inneholder koffein (tein), og derfor bør man ikke gi for mye av det;

Et høyt inntak av koffein fra kaffe, te, cola eller andre koffeinholdige drikker i ammeperioden kan gjøre barnet ditt irritabelt og gi det søvnforstyrrelser. Koffeinholdige drikker bør derfor begrenses. Et høyt inntak av ammete kan også være uheldig for barnet, så ikke drikk mer enn 1–2 kopper om dagen.

http://www.babyverden.no/har-barn/i-ammeperioden/amming-og-kosthold---hva-bor-du-vare-forsiktig-med/

Skrevet

teen jeg har gitt min lille, er en spesiell te beregnet til å "kurere" magevondt og den består av kamille og fennikel og er sånne små korn som løses opp i vannet. Blevit digest heter den. Og som dere sier her er det best å følge mamma hjertet, høre på gode råd, men selv finne ut av hva som passer til sin baby :)

Forresten så drikker jeg ikke kaffe, te, brus, melk etc mens jeg ammer, vil ikke oppleve minis skriketokter igjen, så her går det bare i kjedelig vann og saft :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...