Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fornøyd med dressen?

Hva har dere på babyen under dressen?

Har en vindfleecedress fra polarn o pyret nå, men føler den kan bli litt "tett", så har veldig lyst på en ulldress heller som puster litt mer.

Og noen som vet forskjellen på dressene fra bånsull og nøstebarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:) Jeg har ulldresser fra Nøstebarn og er kjempefornøyd!:) Det sier vel kanskje seg selv siden jeg har flere;) Bruker kun ull body og ull strømpebukse under. Hun er god og varm:) Anbefaler fargen skifer, den er kjempefin:)

Bånsull har jeg ingen erfaring med, men det er det sikkert noen andre som har:)

Skrevet

Vi har også ulldressen fra nøstebarn! Er kjempefornøyd med den, og synes den er kjempefin :) ( har også den i skifer! )

Bruker strømpebukse ,ullbody og sparkebuksa fra nøstebarn under (stort sett) .. kommer an på hva vi skal :)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med dressene i tovet merinoull fra Name It, og har dem til begge jentene mine- de er heldekkende, med glidelås som enkelt zippes opp, og fot. Koster bare 250 kr, så en god del billigere enn nøstebarn sine ja ;)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Vi har ullfleecedressen fra Nøstebarn og er kjempefornøyd! Den er så god og myk. Jeg er ikke så glad i hetten som er på den, da den kan bli klumpete i bilstolen, men hvis man ikke har det for varmt i bilen er den god å myk å sovne i, hvis man ikke har på lue. I vognen bruker vi en tynn ullue under.

Skrevet

Jeg har denne dressen fra Nøstebarn https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-Barneutstyr-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Hel-dress-i-ullfleece/

Men jeg har også kjøpt denne dressen fra Sparkjøp http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_21/PID-290683(SparBase).aspx

Begge er jeg veldig fornøyd med. Sparkjøp sin er en god del billigere som du ser :) Bånsull hadde jeg faktisk ikke hørt om en gang, hehe.

Det spørs litt på tempen ute hva jeg har under dressen. Men er det noen minusgrader ute så har jeg gjerne en ullbody og ullstilongs under denne dressen. Og så legger jeg snuppa godt nedi voksi posen sin med lue og votter. Da holder hun seg god og varm og sovner godt.

Skrevet

Takk for svar!:)

Vært inne å "vindusshoppa" litt på Nøstebarn.no, farlig farlig!!!

Blir nok en ullfleece i brunt, med lue, votter og tøfler til.. (SÅ fint da!)

og en sparkebukse!

(godt vi har litt tilgode etter jul;))

Hvordan er disse i str? Har en stor gutt på 67cm og 9 kg..

Tusen takk for svar!

Skrevet

Vi kjøpte dressen i 74-80, da er den stor og god.. og kan brukes resten av vinteren :)

vi har den sparkebuksa uten fot, i str 74, synes ikke den er spes. stor i str. . Gutten min er 67 cm lang og 7900 nå.

Skrevet

Jeg er også fornøyd med Nøstebarn sin, men kunne ønske at den var med fot. Og ja, de er veldig stor i str.. Dvs enormt vid i passformen, så det ville vært plass av to av min gutt oppi en dress i bredden :-)

Ellers har jeg også den som nevnes fra Name It. Jeg er veldig glad i den også, men den jeg har er så tynn at jeg bruker den inne. Om morgenen f.eks tar vi den utenpå pysjen når det er litt kaldt i huset og vi ikke har tatt morgenstellet enda. Den er super passform på og tøyelig, men litt stive fibrer kanskje. Denne har fot! Super innedress!

Skrevet

Jeg har den fra nøstebarn, og jeg kjøpte str 86 til jenten min! ja, de er vide, men er ikke sååå lange.Str 74-80 var akkurat passelig til jenten min på 5,5 mnd nå så da tok jeg heller en str større så tror jeg at vi kan bruke den til høsten igjen og:)

Skrevet

har akkurat kjøpt dress nr 2 fra nøstebarn for vi var kjempefornøyde :) gutten vår er 3 mnd og 63 cm så vi kjøpte str 74-80 denne gangen fordi str 62-68 allerede er for kort.. som andre sier så er de veldig vide i bredden, men ikke noe lange så anbefaler å kjøpe en større str.. de holder seg kjempebra etter å ha blitt vasket og :)

Skrevet

har også denne fra nøstebarn å er superfornøyd! har luen å vottene også. jenta mi er strax 4 mnd, å jeg har str 62-68 å denne er god å romslig for henne, hun kan nok ha den til våren. men så skal det sies at jenta mi ikke er lengre en 58cm.

men et spørsmål til dere andre som har denne dressen, har dere prøvt å vaske denne i maskin på ullprogram med milo?? gikk det bra??

har enda ikke vasket den, men den hadde nok trengt et vask snart:)

Skrevet

ja jeg vasket den forrige på ullprogram 40 grader og med milo, gikk helt fint :)

Skrevet

hei.

Tror ikke jeg ville vasket dressen i maskin på ullprogram... Dette fordi jeg vasket en strømpebukse og body fra nøstebarn i maskin på ullprogram og det ble tovet og krympet nok mange str... Vi har AEG vaskemaskin.

Skrevet

Jeg elsker alle heldresser fra nøstebarn, både pysjer, innedresser/lekedresser og ullfleecedressene. Også forguder jeg de ribbestrikka ullbuksene. Bodyene er veldig gode, men litt dyre for oss. Kjøpt noen på salg, og de er helt supre til å holde fasong selv etter flittig bruk av to barn. Og mye tykkere enn andre ullbodyer jeg har funnet.

Har aldri prøvd bånsull:)

Skrevet

Vi vasker forresten våre nøstebarnklær på ullprogran 40 grader med milo. Har gått kjempefint!

Under dressen bruker knerten body og dtrømpis når han sover i voksien. Hadde ribbebukse og genser i tillegg da han sov ute i 20 minus.

Skrevet

Tusen takk for enda fler svar:)

Som jeg skrev så er gutten min 67cm og 9kg, så han er en stor baby på 4,5mnd. Hvilken størrelse i dress og sparkebukse bør jeg kjøpe for at jeg kan ha det er stund(men ikke så han svømmer i det;))

Og en ting til: Når han blir så stor at vi må bytte til sportsvogn og han vil sitte litt oppe, er denne dressen fremdeles god eller blir det kaldt på overkroppen?

Skrevet

da hadde jeg gått for 74-80. denne vil jeg tro er god og romslig, sånn at han har noe å vokse i! tror ikke han vil svømme i denne.

å siden det går mot vår å litt varmere tider, vil nok denne ulldressen passe fint når han er stor nok til å sitte i sportsvogn med ullbody/trøye og strømpebukse under:)

Skrevet

Jeg ville gått for str 86 i dressen i hvertfall! tror kansje gutten din er litt større enn jenten min på 5,5 mnd som nevnt tidligere. Og jeg kjøpte str 86. kjøpte først 74-80 men byttet den inn igjen fordi jeg ville at den skulle vare en stund.

Går heeelt fint med str 86. Er brodder på ben og armer og jeg bretter den bare en gang på armene:)

Skrevet

80/86 er det visst forresten. Sjekket nå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...