Gå til innhold

Spm ang. å se kjønn på ultralyd?

Anbefalte innlegg

På ordinær ul klarte ikke jordmoren å se kjønnet. På lillejulaften fikk jeg komme inn på ul pga blødning, og heller ikke da klarte de å se kjønnet.

I dag fikk jeg komme til enda en ul pga blødninger tidligere denne uka. Og da sa gynekologen at han ville ikke garantere noe, og han var virkelig ikke sikker, men at han trodde det var ei jente :)

Og nå sitter jeg her og har såååå lyst å begynne å handle, men kan jo ikke det siden han var så usikker. ;)

Er det noen som vet hvor "sikre" eller "usikre" er de når de sier det slik?

Fortsetter under...

Jeg har vært gravid tre ganger. De to første gangene med jente, nå sier de det er en gutt. Med jentene var de lenge litt usikre. Sa det så ut til å være jente, men ikke helt sikkert. Fikk ikke klart svar på ultralyd før litt langt ut i svangerskapet. Nå når jeg venter gutt, så jordmor det med en eneste gang på ordinær ul. Så mitt inntrykk er at det ofte er lettere å se det sikkert når kjønnet er gutt og at dersom de er mer usikreså tyder det på jente.

Skjønner godt at du ønsker sikkert svar, er liksom så godt å vite. Men tror nok helst at gynokologen har rett, og at han bare er redd for å fastslå noe - for man kan jo alltid ta feil. Er jo ikke garantert at det blir gutt hos meg heller, selv om jordmor var sikker...

Jeg har en sønn på 5 år, og da jeg var gravid med ham, gikk jeg til ultralyd hver mnd, pga risikosvangerskap. De fem siste mnd/gangene jeg var til ultralyd, sa legen at d var en jente... så jeg hadde rosa sprinkelseng, rosa klær, mormor strikka rosa klær osv... men så kom d en vakker gutt! Gjett om mormor måtte ut å handle blå klær? Jeg nekta å ta han med hjem fra sykehuset i rosa klær! Hehe! Så, hvis legen sier han er usikker, så ville jeg venta!! :) Lykke til!

Tror det er veldig avhengig av erfaringa til jordmor/gynekolog, og selvfølgelig hvordan babyen i magen ligger ;) Har vært på 3 ultralyder, de to første var for tidlig til å se kjønn, og den tredje utført av jordmor på ordinær ul, var hun 95% sikker på at det var jente. Har hele tiden hatt følelsen av jente selv også, men skal på 3D ul om 10 dager så håper på å se det helt sikkert der ;)

Men har begynt å handle litt rosa jeg, tar den sjansen ;) I verstefall blir det en nydelig rosa guttebaby de første månedene ;D

Hei og takk for svarene :)

Jeg er så spent at jeg tror nok ikke klarer å vente helt til april ;) Får se om jeg får bestilt meg time til 3d snart da ;) Må kjøre tre timer for å komme dit, så får ta det som en helgatur :)

Han gynekologen er ganske flink har jeg hørt, men tror nok ikke jeg helt tør å stole på det likevel.

Så ikke på ul hos oss heller, men trodde det var jente. Men jeg tør ikke gå ut fra at det er jente uten at de er sikker.

Her fikk de bilde riktig vei, men de så ingen testikler eller noe gutteutstyr, og så helller ikke kjønnsleppene til en jente. Derfor var jordmor ikke helt sikker, men mente at hun måtte ha sett det hvis det var gutt. Vi skal på en ul etterhvert, hvis de ikke ser noe der MÅ jeg ha en 3D, for jeg er litt over gjennomsnittelig nysgjerrig.

Kjenner forøvrig ei som var på tre ul'er og fikk vite sikkert at det var jente på alle tre, men ut kom det en gutt. Så sikker er man vel aldri før bebisen faktisk er der.

Annonse

Jordmoren vår sa hun trodde 90% på jente, og at de aldri sa 100% i tilfelle de tok feil. Men jenten min nektet å spre beina (noe pappaen var strålende fornøyd med, hehe), så jeg tør ikke å stole heeelt på den undersøkelsen. Vi skal også på 3D ultralyd om 10 dager, hååååper vi får se kjønnslepper eller en liten tissemann da. Klør i fingrene etter å kjøpe masse rosa nå, er lei av alt det hvite og grå vi allerede har:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...