Gå til innhold

Trenger virkelig råd for å få småen til å drikke av flaske..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har tydeligvis begynt alt for sent å prøve å få han til å drikke av flaske. Gav han noen ganger når han var mindre, og da gikk det greit, så tenkte igrunn ikke over det, siden eg ammet, så var det ikke behov for det heller.

Men så skulle eg ut, og vi måtte gi han flaske, men han drakk ikke noe der gitt..

Nå de siste ukene, har eg prøvd hver dag. Når han spiser middag, begynner han ofte å brekke seg og så spyr han det opp igjen. I følge min mor, så må han da få drikke så går ting lettere. Og eg har jo tenkt samme tanken sjøl.

MEn.. det er jo umulig å få han til å drikke noe som helst. Eg har prøvd med vann, babysaft, min saft(uten sukker og tilsetninger, bare for å teste siden han skal ha det når eg drikker av mitt glass) mme. Har prøvd flere forskjellige flasker og tutekopper og. Har også prøvd å gi han fra glass, er vel det som funker best, sjøl om han ikke får mye i seg da heller, bare gliser og ender med å få drikka i vrangstrupen..

Det er jo en del veske i maten og, men likevel, eg føler liksom han bør få lært seg å drikke. at det ikke er nok.

han drikker mye mindre av meg også nå, vil ikke ha noe særlig, og eg skal snart begynne på jobb igjen, så da må han jo få i seg noe.

Han er 7 mnd.

Hjelper ikke lure å lokke eller holde hendene hans så han ikke dytter det bort..Ei heller å prøve å gjøre det til en lek. han bare dytter flaska bort, snur hode, lukker munnen, dytter tunga ut så eg ikke skal få smokken inn..

Eg vil jo ikke true det i han heller.. blir litt frustrert...:)

Hvordan i all verden skal eg få han til å drikke av flaske eller tutekopp? har prøvd hver dag i noen uker nå, og må vel bare fortsette.. men trodde virkelig ikke det skulle være så vanskelig...;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd tynne sugerør?

Hvis du klipper de litt korte, så blir det ikke så hardt å suge..

veit ikke om det funker, men det er jo verdt å forsøke..

Hvis han ikke suger:

Prøv å dyppe sugerøret i glasset og hold for enden så det holder seg inni sugerøret og gi dette for å vise at det kommer drikke ut av det.. Eller blås litt inn i den andre enden når hun har den i munnen..

Begge disse metodene har fungert for noen barn jeg kjenner.

Skrevet

Vi har holdt på et par måneder, og nå begynner det å løsne litt (mini er 6,5 mnd nå) . Tipset til sist var at vi bare måtte bestemme oss for en type kopp/flaske (ellers blir han bare forvurret), gå for den og prøve til hvert måltid. Han tar nå best om morgenen, mam-smokk med slik bred tut og en Nuk-kopp kjøpt på en lekebutikk. Vi bruker elles å ha ekstra melk eller vann i maten ellers, f.eks. har vi ca 25 ml ekstra væske i et middagsglass eller yoghurtglass på ca 200 gram - da blir det lettere å svelge og mere væske. Ellers gir vi mme på 10 ml sprøyte (når ikke tar flaske) - frodi han heller ike tar pupp). Tynner også ut fruktmos med vann og gir med litt stor skje.

Skrevet

Bare å prøve masse. Det går til slutt, men er helvete når det står på. Enig med den andre her som foreslår å holde deg til en type flaske. Min tok ikke avent flasker men tar mam flasker for de er like i tuten som smokken hun bruker.

Prøv til alle måltider og vent med å gi annen mat etterpå (så ungen ikke gidder prøve fordi det kommer pupp senere...)

Hvis det er tutekopp det gjelder så funker det fint med den fra tupperware for vår del. Den trenger man bare bite på, og ikke suge, for at det skal komme vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...