Gå til innhold

hjelp til dette med svangerskapskontroll !

Anbefalte innlegg

var på første kontroll i dag ( 10 uker på vei). men legen var veldig stresset og jeg var litt usikker så jeg glemte helt å spørre. Skal man bestille UL time selv, eller får man innkalling til det fra sykehuset som man får fødeplass hos? og legen sa at neste kontroll ville bli i uke 20 men da hos jordmor, skal jeg bestille time hos jordmor selv? og de blodprøvene som ble tatt, må jeg ringe for å få svar eller når skal legen få skrevet opp disse på skjemaet mitt?

vet jeg er teit som ikke spurte med en gang, men ble satt ut av at hun var så stresset! trodde også det skulle være gyn. undersøkelse,men det var det heller ikke....

blir veldig gla for svar:)

Fortsetter under...

Jeg kan ikke så mye om dette, men kan svare det lille jeg vet og synse litt... :)

Var til samtale hos jordmor på Føderiket i dag, og hun sa i allefall at dersom jeg bestemte meg for de og søkte om fødeplass der ville hun bestille ultralyd. Så da vil jeg tro at det er noe som avtales når du er tildelt plass. For du søkte nå sant? Time hos jordmor vil jo også bli der du har fått plass, og antagelig noe som følger naturlig når du blir tildelt plass det også!

Jeg har ikke vært hos lege enda, bare 7+4, og vet ikke hvordan det funker med helsekortet og hva som ligger av info der eller bare i journal hos fastlege. Men det er jo flere som har fåt barn før her inne, så de kan jo sikkert svare! :)

Lykke til!

Lege eller jordmor sender henvisning til ul der du skal føde. du kain ringe å spørre om legen har sendt henvisning til ul ( hender at dem glemmer) jordmor timen bestiller du selv:) her jeg bor ringer jordmoren opp til legekontoret og får svar på blodprøvene slik at dem blir ført opp!!:)

masse lykke til i svangerskapet:)

takk for svar fra begge to:)

legen skulle søke plass på ullevåll for meg, og ei venninne av meg sa at jeg kom til å få brev med tidspunkt for UL etter noen uker. men det er fint at jordmor ringer og får svar på prøvene da, det var det eneste jeg ikke hadde funnet ut enda:)

men da er det bare å finne en jordmor etterhvert i nærheten da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...