Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Hadde nettopp navnefest for gutten vår, så kan ihvertfall si hva vi gjorde:)

Kjøpte lyseblå steiner og lyseblå telys på Panduro hobby, og lagte en oval borddekorasjon av hvite roser, granbar, brudeslør og blå hjerter. Plasserte telysene på gammeldagse tefat, og la steinene ut fra plasseringen av disse. Enkelt og greit, trenger ikke så mye stæsj! Også hadde jeg selfølgelig servietter, som jeg bare la på tallerkenen, uten å brette, slik at bildet kom godt frem.

Lykke til:)

Jeg gjorde det veldig enkelt.. Hadde en del litt høye blanke shotglass som passet perfekt til å sette en liten rose oppi, så hadde en del av de på bordet. Ingen som måtte sitte med en stor bukettforan seg og ikke se de andre..

Fikk også en pen enkel blomst som blei stående midt på bodet i en høy vase..

Mormor hadde kjøpt no pynt på nille, tråd med rosa perler eller noen sånt, som jeg la innimellom bukettene.

Svar det servietter, og mange gjester.. Blei enkelt og pent syns jeg.

Det spørs hvor mye penger du har tenkt å legge i det :) Men jeg kan jo si hva vi gjorde. Jeg liker best litt "rene" bord med ikke alt for mye forskjellig krimskrams på. Derfor bestilte jeg to lange, ganske smale dekorasjoner til å ha midt på bordene(500 kr pr stk). I tillegg til de satte jeg lyslykter på enden av hver dekorasjon med lavendelfarget kulelys i. Ellers hadde jeg bare serviettene som var typisk dåp. De kjøpte jeg på bokhandel :) Bordene ble kjempefine med denne pynten i tillegg til porselensservise og sølvtøy.

Annonse

Jeg kjøpte lys og servietter på Nille (der hadde de i nydelig babyblått) og så kjøpte jeg det jeg trengte til å lage bordkort på hobbybutikken Panduro + en del pynt som bamsefigurer osv. Der hadde de også noen ferdiglagede kort til inspirasjon.

Laget også blomsterdekorasjonene selv. I tillegg til invitasjonene...neste gang kommer jeg nok til å kjøpe ferdige invitasjoner fra nettet, ellers blir det samme greia som sist.

Pyntet og med lysestaker i messing og de store serviettene var brettet opp som "seil". Ble veldig fint når alt var satt sammen!

Blomsterdekorasjonene var kun 2 store som jeg satte sammen selv med oasis - tør ikke å beskrive de i tilfelle jeg skulle bli gjenkjent :P

Hva med å lage dine egne lys?

Enkelt ,og spesielt om du allerede har planer om å lage egne servietter.

Gjør som følger: Kjøp hvite kubbelys og servietter med et motiv du liker godt og passer til dåpen,riv av de "ekstra" lagene på servietten slik at du bare sitter igjen med det aller tynneste motivlaget,legg det rundt lyset ,brett bakepapir over det og varm det opp med en varmepistol,til du ser at stearinen smelter. Når du da tar av bakepapiret så sitter servietten fast i lyset og det er ingen fare for brann. ;)

Jeg har laget det nå og pyntet de med silkebånd og litt rosa perler og slikt,setter de i grupper på bordene sammen med en rørvase med en enkel gerbera i. De finnes i alle farver! :) Untatt blå da..

Rosa "papirløper" oppå den hvite duken,telysestaker med rosa lys og rosa strøssel innimellom.

Hørest veldig rosa ut,men jeg har både rosa og lime som farver så det hele er veldig kvikkt. :)

Jeg liker veldig enkle bord, og selv hadde jeg blomster i sentrum. Mamma laget flere små oppsatser selv, som vi satte rundt på bordene. Ganske lave da:)

Tok konjakkglass å fylte opp med mørk rose glass stein (bittesmå), og satte et t-lys i hvert.

1 gang brukte jeg glassboller fra nille, med den rosa glass steinen nedi, vann og flytelys:-)

her er forresten noen bilder:

http://millamalie.blogspot.com/2010_06_01_archive.html

http://millamalie.blogspot.com/2009/02/barndap.html

Hadde dåp selv i begynnelsen av desember. Jeg gjorde som følger:

-Hvit duk

-hvit organza løper på midten (kremmerhuset kr 49 for 4 eller 5 m)

-lyseblå glassperler som ble strødd oppå organza løperen, veldig lekkert!!!(Panduro, ca 45 for en pakke)

-lyseblå baby "dåps" servietter (bokhandel evt Black design, eller tilbords)

-lyseblå stearinlys (kjøpt på Nille, siste pakken!, sinnsykt vanskelig å få tak i pga det ikke er sesong for lyseblå lys nå....iallefall på østlandet!!!)

-små glass smukker og glass bamser som ble festet på stearinlysestake (en på hvert lys slik at de hang ned i snoren som følger med, kjempesøtt!!!) kjøpt på Panduro

-hvite kubbelys som jeg limte bånd rundt (likt det båndet som var på dåpskjolen bare bredere, kjøpes i metervare på panduro). I skjøten på båndet limte jeg på bilde av føttene til dåpsbarnet, i farge på noen lys og i svart/hvitt på andre (bruk sånn rullelim, genialt!)

-til bordkort brukte vi forskjellige små bilder av dåpsbarnet som vi hadde printet ut selv med navn på alle gjestene (i bordkortstørrelse). Veldig stilig!

-blomsterdekorasjon som jeg lagde selv etter inspirasjon fra forskjellige blogger på nettet. Brukte hvite gerbera, hvite roser, og hvit lisianthus (og brudeslør) ikke lett å få tak i blå blomster! Men bruk blå sløyfer, sommerfugler, små babysko etc, det hjelper veldig!

Noe jeg prøvde på som jeg ikke likte var blå konditorfarge i vaser og et prosjekt med å lage islykt i blått med konditorfarge. Det ble helt mislykket, så ikke gjør det......

Lykke til!!!

Hvit duk, med løper i ønsket farge og glassperler strødd er helt nydelig. Det er alltid en fulltreffer! Ellers så er det veldig stilig med slike gelekuler og roser oppi konjakkglass eller lignende. Veldig mange blomsterbutikker har blå roser, veldig tøft. Om ikke, så kan de sikkert bestille inn også (Det gjorde iallefall vi på blomsterbutikk)

Ellers så finnes det jo mange nettsider med tips og billige ting til barnedåp, veldig mange kreative og søte detaljer, skal se om jeg ikke klarer å finne linken :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...