Gå til innhold

Nestle eller hipp? Hvetegrøt eller havregrøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva foretrekker deres babyer av merkene? De smaker veldig forskjellig syns jeg, og min datter foretrekker hipp sin BIG time:) Og helst skal det være havregrøt. Når det er havregrøt går det med nestle også, den som er fin å starte med:)

Fruktmoser er hun veldig glad i, og det spiller ingen rolle for henne om det er fra hipp eller nestle, men så er det jo nesten ikke forskjell på de. Jeg liker hipp sine fruktmoser bedre, så jeg kjøper bare det.

Hipp sine middager syns jeg også er bedre enn nestle. Og hipp har middager fra 6 mnd uten disse bittesmå bitene, og jenta mi foretrekker at den er helt uten biter. Hun brekker seg med litt små biter også.

Pasta med tomat og squash er favoritten her i huset:)

Datteren min er 8 mnd.

Hva med deres babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jenta mi startet med fast føde enda, men jog kommer av prinsipp til å styre unna Nestlè pga. deres kyniske markedsføringsmetoder...

Jeg tenker i stor grad å lage mye av maten selv. Det er lettere enn mange tror, og babyene har godt av det! Skal jeg kjøpe noe så blir det nok hipp. :)

Skrevet

Guttungen (6,5 mnd) elsker Hippsin grøt, men den er jo ikke ansett som den "beste" ift næringsverdi, sukker og jern, der er det nestle som leder (dessverre, seig grøt). Hipp sine middager med tomat/squash og tomat/skinke er veldig godt, men jammen med gikk nestles pasta med kjøttsaus ned som bare det i går. Hipp sin svismemos smaker best.

Skrevet

Jeg ville også lage middag til jenta mi selv, men fant ikke en metode som funker for meg og datteren min. Prøver fortsatt, for jeg tror det beste er at babyen også får smake flere smaker enn middagsglassene kan tilby:)

Hmm, og jeg synes nestle sin sviskemos er best:) Sikkert fordi det var de vi aller først prøvde.. Småfolk sin sviskemos er ihvertfall helt pyton!

Skrevet

De få gangene jeg kjøper middags glass eller grøt til Olivia kjøper jeg konsekvent Hipp. Eller småfolk. jeg liker det at Hipp er økologisk, og jeg styrer unna Nestle pga markedsføringen osv.

Vesla liker dessuten Hipp sin mme best. Synes selv den smaker godt også.

Lager mesteparten av middag og grøt selv. Grøt favoritten til tulla er sammalt hvete med most banan oppi. Av middag spiser hun alt. Har til og med smakt(og elsker) taco. Men vi begrenser hvor mye hun får pga saltet i krydderposen.

Skrevet

Heisann

Min lille tulle er en hai etter grøt!! Sitter nesten og rister når hun kjenner lukta. Stort sett det meste, men gir havregrøt fordi det metter lengre. Og Nestlè.

Fruktmoser og middag er også godt, samme hva slags merke. Men har prøvd Naturnes fra Nestlè som er økologisk og det spytter hun rett ut igjen.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Vi startet med Holle og Hipp, men vi kommer bare til å bruke Nestle videre. Man må starte med grøt fra 6mnd alder fordi de får et større jernbehov, så da ønsker jeg å gi den grøten med det "riktige" jernet (jernfumarat). I testene kom det også frem at Hippgrøten inneholdt mer melkesukker og fruktsukker enn nødvendig, så jeg styrer unna det. Guttungen her får Havregrøt hver ettermiddag og liker den naturell, så da får han det. Vi varierer veldig om formiddagen nå, nå forsøker vi å bruke opp de grøtrestene vi har. Jeg kjøpte flere i starten....

Vi har foreløpig kun testet ut fruktmosen fra Nestle og han elsker de som inneholder eple, tror den har en litt friskere smak. Jeg planlegger å lage hjemmelaget eplepurre, men vi får se! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...