Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En veninne har nettopp døpt sin jente til Gunnel. Hva synes dere om navnet, og lignende navn som Gunvor, Gudrun etc? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Syns Gunnel er fint jeg. Da vi var små, var boka og tv-serien "Den hvite stenen" populær. Den var skrevet av den svenske forfatteren Gunnel Linde, og jeg har bare positive vibber i forhold til det navnet.

Gunnel er vel en variant av Gunnhild, og jeg har også kjent mange kjempesøte Gunnhilder i mitt liv.

Gudrun var ett av mine yndlingsnavn da jeg var barn, dokka mi het nemlig det... og jeg har også bare kjent snille og søte Gudruner, så det påvirker vel mitt syn på navnet.

Gunvor er også et koselig navn.

Skrevet

Jeg har aldri hørt navnet før, men jeg synes egentlig det var ganske fint.

Gunhild er et av mine favorittnavn, og i tilegg navnet til søsteren min. Gudrun liker jeg også godt fordi det er navnet til min kjære bestemor, men navnet er veldig traust og jeg har litt vanskelig for å forestille meg en liten jente med dette navnet, men egentlig er det jo et flott navn.

Gunvor har jeg ikke så sansen for.

Skrevet

Veldig uvant, så klarer ikke helt å like det... Kunne nok klart å vende meg til det da, ettersom jeg liker Gunnhild, Gudrun osv. Ikke voldsomt glad i Gunvor, men jeg tror det er assosiasjoner som spiller meg et puss der. :P Klapp på skulderen til din venninne for originalitet. :)

Skrevet

Hvordan uttales det? Tror ikke jeg liker det...

Gudrun liker jeg ikke, men synes Gunvor er ganske fint.

Skrevet

Hørtes ut som en gammel kjerring navn i grunn ;) Kan ikke se for meg det på ett lite pikebarn! Men, man venner seg jo til det meste.. Har ei veninne som kalte sin første jente for Eivor, det gav meg samme assosiasjonene :)

Skrevet

Liker omtrent ingen navn på G i det heletatt. Synes alle er så kjedelige. Gunnhild er ca det jentenavnet jeg liker minst, så Gunnel faller nok ikke særlig i smak her. Det ble også veldig maskulint med den skrivemåten, synes jeg.

Skrevet

Jeg også synes at Gunnel så veldig maskulint ut. Tenker på Gunnar når jeg ser det. Likte det ikke. Liker heller ikke Gunvor og Gudrun noe særlig. Men liker derimot veldig godt at folk er orginale og velger slike navn! Det er veldig bra.

Skrevet

Gunnel trenger nok litt tilvenning hos meg, men jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å like det etterhvert :)

Gunvor og Gudrun er koselige navn.

Skrevet

Det uttales GUNnel, på samme måte som feks JOel. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...