Gå til innhold

da har jeg vært å sykmeldt meg pga kvalme.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er kvalm stort sett hele døgnet :( Bedrer seg litt på kvelden...men ikke mye. :( Er 100% sykmeldt.

Svigermor måtte komme å kjøre mini i bhg idag....for jeg klarte ikke komme meg unna badet.

Er 9+1 jeg... og du da?

Kvalm stort sett hele dagen, men litt bedre mellom ca kl 13-17... Har faktisk hatt to dager nå hvor det har vært litt mindre kvalme, og det er veldig deilig Ü

Heldig og har sluppet unna oppkast (hater det!) og har bare hatt noen nesten nesten nesten runder... Men opplever at det hjelper veldig med masse vann og småspising... Frukt, knekkebrød og yoghurt har reddet meg. :) Hva jeg gjør når clementinene forsvinner om kvalmen fortsatt er der, vites ikke!

Har en jobb hvor jeg jobber tett på mennesker med kundebehandling, og det er ikke alltid like lett... Sniker meg litt unna når jeg kan for en vannskvett, men har ikke samme mulighet til å spise når jeg trenger det gjennom dagen. Men er i full jobb, og håper på jeg kan få fortsette med det! :) 7+4 i dag, og håper det stemmer at kvalmen fosvinner mot uke 12. Det er ikke så lenge til!

samme her, sykemeldt i 14 dager. Småkvalm hele tiden. gir seg litt på kvelden. klarer skjeldent få i meg noe mat før kl 4-5 på ettermiddagen, grusomt! bare tanken på å jobbe nå får meg til å brekke meg :P huff og huff!

Annonse

Jeg er og "heltidskvalm" og sykemeldt!! Ikke noe særlig, men samtidig litt godt og.. Et lite tegn på at man er gravid. Vår lille er en liten ICSI-spire, så litt kvalme tåler jeg, bare den sitter.. Hehe ;)

Sykemeldt en uke jeg med. Tilbake på jobb på mandag håper jeg. Mye stress på jobb og jobber også med kundebehandling hele dagen så er vanskelig å spise så ofte som jeg burde for å holde kvalmen i sjakk.

Har ennå ikke fortalt noen av mine kolleger at jeg er gravid (10 uker på vei nå). Så de tror jeg har en kjempe influensa. Får litt dårlig samvittighet for å lyve, men har ikke lyst å si noe før det er gått tre mnd. Hva sier dere til kolleger?

Huff, for en dag!

Ringte sjefen imårrest og sa jeg måtte bli hjemme siden jeg bare kaster opp og er kvalm. (hun vet jeg er gravid). Reaksjonen ble heller uventet. " Om du er sååååå dårlig må du heller dra til legen... Du greier ikke å gjøre jobben din nå som du er gravid..... jeg trenger folk som gjør jobben sin.... Nå ble jeg irritert, så jeg synes du skal komme innom jobb når du føler deg bedre idag" som om jeg bare fant opp kvalmen.

Dro til legen klokka 10, og hun nølte ikke med å sykmelde meg, siden jeg slet med hypermesis i sist svangerskap også. Så er sykmeldt i 14 dager nå, og jeg måtte ikke nøle med å komme tilbake om formen ikke ble bedre. Hun ble irritert over sjefens reaksjon, men sa at det desverre er en del slike sjefer der ute.

Skal over i ny jobb snart. Gruer meg MYE til å fortelle om graviditeten, men satser på en real sjef. Så kjipt at det skal være sånn, for vi er SÅÅÅ glade for den lille spiren, som ikke kunne ha kommet på ett bedre tidspunkt inn i livene våre. Vil bare nyyyte alt.:)

Jaja, det får være dagens hjertesukk fra meg. Alt er så mørkt om dagen:(

hei dropset 09 og 11, og dere andre kvalme-medsøstre!

i min forrige jobb hadde jeg en mann som sjef, og jeg grudde meg så innmari til å fortelle at jeg var gravid. Jeg var fryktelig mye kvalm, og sykemeldte meg tidlig.

Han slang med leppa hele tiden, spurte om jeg ikke hadde hørt om prevansjon osv (jeg var da nygift og helt i 100 over å være gravid!). Dette ble en byrde, og jeg så på graviditeten som noe "irriterende" for andre, dette smittet over da jeg fikk babyen også, følte at jeg burde "skamme meg" over min nydelige datter osv...redd for at hun skulle være til bry.s

det var helt forferdelig følelse. Jeg som var så stolt, men jeg trodde de fleste voksne delte hans syn på ting og jeg ble veldig paranoid (spesielt på fly turer og cafe besøk osv!)

det hjalp lite at jeg ble gravid under permisjonen og måtte fortelle samme sjef om graviditeten. Han hadde ikke bedret seg for å si det sånn! HELDIGVIS var vi 2 denne gangen som kunne dele erfaring! så fantastisk å høre at hun hadde samme oppfatning, og det viste seg at han har fått mange kvinner til å slutte på den jobben pga hans grise-oppførsel.

Nå har jeg en kvinnelig sjef og hun er utrolig forståelsesfull! Dette er en helt ny opplevelse for meg! (men det hjelper kanskje at jeg har mistet en del ganger og fått sykemelding pga "høyrisiko svangerskap", det er litt lettere å slå i bordet med den liksom).

jeg synes fortsatt at norge er et land der barn helst skal sees men ikke høres, og det synes jeg er utrolig trist!!!! det er få steder jeg føler vi kan være (utenom ute i det fri!) uten at vi er til bry!!! noen andre som har samme oppfatning? derfor er jeg veldig obs på å sette pris på andres baber og barn og vise de mye oppmerksomhet fordi de er til!

reiser man utenlands er barn myemyemye mer verdsatt.......

kanskje dette er pga min kjipe ex-sjef's sine uttalelser? ikke vet jeg...

sukk, fra super duper lykkelig mamma til snart 3!!!!

Fy fader! Stakkars dere med så kjipe sjefer! Kan tenke meg det ikke er noe morro. Selv sleit jeg litt med dårlig samvittighet fordi jeg er sykemeldt og jeg vet det er masse å gjøre på jobben. Min sjef er kjempe forståelsesfull. Hun sier det viktigste nå er å tenke på meg selv om mitt kommende barn og sier hun gleder seg masse på min vegner. Slikt hjelper.

Drit i alle teite sjefer. Det viktigste nå er faktisk at vi tar oss av oss selv og våre kommende barn!

Annonse

Ja, har vært kvalm i flere uker.. Hele døgnet! Er sykemeldt fra jobben, og jeg er fulltidsstudent, men har klart å komme meg på skolen stortsett hver dag.. Men jeg kaster ikke opp, kun noen ganger i begynnelsen. Håper virkelig det går over snart! 12+4 i dag:)

Sender en klem til dere andre som også sliter med kvalme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...