theamortil3 Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Var en tur innom føden i går og livmorhalsen var 2 cm og den var 4 cm for 14 dager siden. Plages med mye nedpress. Hadde ingen modning eller åpning. Vet noen hva det betyr? Er noe på gang? Er i uke 30...
Blueeyes33 Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Hei. Sa de ingenting til deg på føden da? Jeg var på kontroll på tirsdag på sykehuset og da var min livmorhals 3 cm ( jeg er i uke 33). Gynekologen min sa at så lenge den var over 1,5 cm så regnet de den ikke som forkortet. Den skal jo kortes helt ned, men ikke for tidlig. Hvis de ikke sa noe til deg eller tilbød deg ekstra oppfølging, så ville jeg ikke bekymret meg. Lykke til:)
AlmaN Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Lengden på livmorhalsen kan variere litt alt etter hvordan babyen ligger og hvordan den trykker på. 2 cm er ikke SÅ lite egentlig, er det? Hva sa de på føden da? Syns du kan ringe føden, så kan de se tilbake på notatene fra i går og du kan spørre dem om det du lurer på. Det er jo ikke alltid så lett å få stilt alle spørsmål der og da. Har du noen andre tegn til at noe er på gang?
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Hei! Jeg har hatt veldig tett oppfølging av livmorhalsen da jeg er gravid med tvillinger. Rundt uke 30 var min også gått mye ned på 14 dager fra 4cm til 2,5 cm. Jeg synes dette var skremmende med tanke på tidlig fødsel og tvillinger. Men den har holdt seg stabil der. Etter uke 32 måles den ikke lenger, da har det ikke så stor betydning sa min lege.Og jeg er nå 37 uker på vei, og ingen tegn på at de vil ut enda. Den kan kortes mye om du måler sent på dagen og du har gått mye. Eller den kan bli lengre om du er flink til å hvile mye og legge deg ned.
theamortil3 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2011 Skulle tilbake om 14 dager.Hadde kynnere med 5 min mellom i tilegg. Jordmor fikk inn tuppen på en finger men mente det ikke var åpning og ingen modning.Kom først på når jeg kom hjem at jeg hadde 4 cm livmorhals for 14 dager siden.
Bøllefrøet mitt og meg <3 Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Hei Jeg kom inn på føden med livmorstapp på 9mm og ble da lagt inn. Etter en uke på sykehuset var tappen plutselig 25mm. Så tappen min forandrer seg hele tiden Vært på jevnlig kontrollen og så lenge den har vært over 15mm har det ikke vært noen krise. På St Olav er praksisen hvertfall at dem ikke bryr seg så mye med å kontrollere tappen etter uke 33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå