Gå til innhold

Søskenvogn, Brio, Simo eller Emmaljunga???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke store praktiske forskjeller på disse, og sikkert greie "gå tur vogner" alle sammen. Tror Simo er den tyngste av dem. Skal du bruke vogn først og fremst i senter, i by eller asfalt, vil jeg virkelig anbefale vogn med svingbare framhjul. To barn i vogn er tungt, og man blir sliten i nakke, rygg og hender av å kjøre en vogn med faste framhjul Dessuten er brems greit, hvis du skal gå mye i bakker, å holde igjen en så tung vogn nedover, er også slitsomt. Har selv 17 måneder mellom mine, og lang erfaring av søskenvogner. Vinneren for meg, etter å ha prøvet mange, er Urban Jungle Duo Double :-)

enig med hun over!

triller man to stk er det en kjempe fordel med svingbare hjul. for det er tungt!

vil også anbefale en håndbrems, den ble aktivt brukt hos meg i nedoverbakker, for vogna drar veldig mye i seg selv.

Jeg hadde tfk twinner twist duo, en ganske god vogn, men litt kronglete ryggjustering. Tror nok at urban jungle er bedre der, men den er uten håndbrems.

viss du vil ha barna vendt mot deg, så har du jo også teutonia sin. den har både håndbrems og svingbare hjul.

Er veldig greit med svingbare hjul, det er det på den vognen jeg har no, men har mest lyst å ha ungene vendt mot meg, har sett litt på den teutonia men den ser ikke så god ut på glatten og på lange turer, regner med vi kommer til å gå en del turer.

Teutonia sin er uslåelig nå som den har kommet med håndbrems! Den er tyngre enn feks Urban Jungle, men et par kilo mer når man allerede har 30 kilo barn i vogna spiller liksom ingen rolle. Den har jo vendbart sete, og skikkelig god kalesje, stillbare fotbrett og det bredeste setet på markedet. Hjula låses på landeveien, og går flott på måket vei og is, men med over ti cm blir den seig å kjøre , det tror jeg de fleste vogner blir.. Anbefaler hardbag til minstemann, da får baby best spillrom, og beskyttelse fra søskenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...