Gå til innhold

Hva gir dere mat til deres 9 mndr fra morgen til leggetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir sønnen vår ca 210 ml mme når vi har stått opp kl ca 0700, grøt til senere frokost, fullkorn med fruktmos til lunsj, grøt 3 timer etterpå ca, grøt og dessert til middag, grøt ved leggetid med mme.. ammer også innimellom.., Men han våkner hver natt 1-3 ganger og magen hans rumler.. og ble skuffet av og bare få smokk. Ikke MME eller pupp.. så måtte vi gi han mme elleg jeg amme..

Han liker ikke middag ennå, brekker når han prøver å spise småbit fra brød. Var ikke noe problem med forrige barn..

Hva skal vi gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi på 9 mnd får grøt om morran nårvi står opp (mellom 8 og 10 en gang) og vann til, så lunsj (most banan og litt lyst brød) rundt tre timer etter frokost, et mellommåltid, typ et halvt glass middagsmat, middag når vi spiser; resten av middagsglasset og litt av vår mat, kveldsmat (grøt igjen) rett før badet (dersom vi rekker kveldsmat og at middagen ikke er kveldsmaten, kommer jo an på når hun sto opp....) og ca 180 ml MME i senga (ca 18.30). Får gjerne en påfylling av MME litt før kl 24 og da våkner hun ikke før om morran igjen. OM hun våkner, får hun en flaskemed utvannet MME for at jeg vil ha henne sulten til frokost og samtidig tilfredsstille henne litt. Kanskje hun får 1/3del av det huun egentlig skal ha av pulver i vannet....?

Har du prøvd middagsglassene til de på 5/6 mnd?? Der er det knapt en klump i mils omkrets ;) Er jo bare å øve, øve og øve.Tilby det han er skeptisk på først, så tilby det han er trygg på.

Det å takle klumper henger sammen med motorikken ellers i munnen. De må få til å svelge disse klumpene og det må de øve på/lære. Noen er sikkert senere enn andre, jeg vet ikke.....

Skrevet

prøv most banan på brødskiva. Da gikk brødskivebitene ned her iallefall:) MYE bedre enn med det andre pålettet vi har prøvd:)

Ville anbefalt det å ikke gi grøt så ofte,du risikerer en veldig grøtlei baby!

Skrevet

Har prøvd alt mulig på brød som leverpostei, most banan på osv.. Han bare brekker.. har prøvd å gi han 5-6 mnd middagglass kanskje 50 ganger, han liker det absolutt ikke.. og bare spytter ut hver gang. Han gråter hver gang han ser grøt eske.. hehe...

skal fortsette og prøve :)

Men jeg har gitt han nok mat om dagen men han våkner oftest 2-3 ganger på natta og magen hans rumler hver våken..

Skrevet

Polititsk ukorrekt er det, men jeg våger likevel ;-) Har du prøvd hvetebolle? I små små biter? Evt dryppe en dråpe mme over bitene? Dette er jo ikke næringsrik mat for babyen , og på ingen måte et måltid, men for å øve seg på litt andre konsistenser er det supert! De har som regel ikke melk i seg, og motivasjonen for å få det i seg er stor, for det er jo så godt :-D

Min gutt spiser gjerne STORE biter med hvetebolle når han kommer over det :-)

Skrevet

En annen ting jeg kom på.. De grøtglassene til Hipp (risgrøt med grønnsaker og mildgrøt med grønnsaker henholdsvis 4&6 mnd) er helt uten klumper. Har du prøvd de? De smaker ikke grøt (synes jeg) men har den konsistensen. Det er mye næring i dem og kan være en forsiktig intro til andre smaker kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...