meg83 Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Er det bare meg, eller er det flere som ikke liker denne måten å omtale svangerskapspermisjonen? Det høres utrolig passivt ut =P
Nat27 Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Har egentlig ikke tenkt noe over det før jeg så det sto skrevet i overskriften her nå... Men jeg må nok si meg enig... Høres jo ut som om man bare går og slenger hele dagene, og det er jo laaaangt fra sannheten! Hvertfall her hos meg... Får meg 5-10 min avslapping foran pc`en et par ganger i løpet av dagen, ellers går det i ett... Men vet ikke hva man ellers skulle sagt...?
meg83 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2011 Samme her -alltid prosjekter på gang Vet at ikke alle har en like aktiv hverdag utenfor huset, men bleieskift, mating, lek/aktivisering av babyen og evt. husarbeid er jo også mer enn å bare "gå hjemme".. Er litt pirk det her, men har ikke lyst til å bidra til opprettholde fordommene som enkelte har om det å være i svangerskapspermisjon Er jo bare å si at man er i permisjon Jeg synes til og med det høres bedre ut å "være hjemme med" enn å "gå hjemme", hehe, men aner ikke hvorfor
Gullblomst Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Jeg bruker ikke dette uttrykket. Kan gjerne si at jeg er hjemme med barn nr.2, men aller helst liker jeg å si at akkurat nå er jeg hjemmeværende husmor på heltid Bruker å si dette med litt glimt i øye da. (Til vanlig er jeg en karrierebevisst kvinne som finner svært lite tid til husmorarbeidet.)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Sier bare at jeg er i mammapermisjon jeg, da forstår folk at jeg egentlig har en jobb som jeg har permisjon fra og at jeg har en baby som jeg tar meg av nå. Jeg opplever at de fleste forstår at baby = nattevåk, skrik og bleieskift...
Canari Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har visst ikke fått med meg at man bruker det uttrykket noe særlig - ikke de jeg kjenner iallefall. Jeg sier at jetg e ri permisjon, det e rjo det jeg er. Gå hjemme bruker man kaksje mere om de som ellers er hjemmearbeidende, dvs som ikke er i permisjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå