Gå til innhold

Er prim på brødskiva "greit" når man har en veldig brødlei jente på 10 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg har prøvd alt av pålegg nå og har ikke gått til det søte enda. Kanskje det hadde hjulpet.

Eller kanskje dere har noen andre alternativ? Hun spiser grøt til frokost og kvelds.

Skrevet

Kan like greit smøre på rent sukker da.

Kanskje du skal la henne få bare grøt en periode og se om interessen for brød tar seg opp etter hvert?

Skrevet

Så det blir ikke mye med tre grøtmåltider om dagen?

Skrevet

Isåfall merker du det på ungen. Det er slett ingen krise om de ikke vil ha brød, absolutt ingenting å stresse med.

Skrevet

Vet at det er sukker i prim.

Men jeg trodde prim og leverpostei var det som anbefales å begynne med på brødskiva?? Pga jern.

Vi har byttet på prim, leverpostei, div smøreoster etc.

Skrevet

Det er jo ikke noe godt alternativ, men om hun er veldig matlei kan du jo prøve det eller nugatti.

Problemet er gjerne at da vil hun ikke ha noe annet enn søtt pålegg etterpå heller...

Skrevet

OBS!

Husk at det er nøtter i nugatti, så ville IKKE gitt det til en på 10 mnd. Her får frøkna prim i ny og ne;)

Skrevet

Kjempevittig å se alle de svarene som kommer hahaha. Lurrer på hvor mange av de som svarer som har ett sukkerredusert kosthold.

Klart du kan gi prim på brødskiva til ei på 10 mnd. Selv gir jeg alt av smørepålegg med unntak av kaviar pga saltet.

Poenget er måtehold:) Veksle på de forskjellige tingene. Syltetøy kjøper jeg sukker redusert av siden det er lett tilgjengelig.

Skrevet

prim er helt ok å gi :) Bare å spørre kostholdsekspertene, unger trenger det meste av mat i moderate mengder, både smør, ost, prim og majones :)

Her vfår ungene alt, men de får ikke kun prim eller sjoko heller , og vil de ha det, så kutter jeg rett og slett å kjøpe det en periode da, har ikke skjedd ennå, de veksler mellom slik som jeg alltid har gjort !!

Skrevet

Jeg synest det funker å gi kun pålegg. Kutter opp hvitost stikker, litt frukt biter, grønnskasbiter. Skjærer opp litt ovnsbakt leverposteibiter. Lager noen ruller av skinke, salami etc. Koker egg som deles i båter. Noen kalde pastaskruer eller ritz kjeks til, for karbohydrater, men lar frukt, grønt og kjøtt/ost være hovedmåltidet.

Serverer det i matboksen eller i en skål, og det er lett for så små unger å forsyne seg selv, å spise det de har lyst på.

Skrevet

min gutt var også brødlei. Her funket det å smøre på et veldig tynt lag med smør.

Prim er greit, inneholder jern...men sjokopålegg etc ville jeg styrt unna!

Skrevet

Selvfølgelig er det greit med prim. Ikke hør på andre som sammenligner det med å smøre på sukker på brødskiva. Prøv Prim en periode, så vil gutten din til slutt bli lei, og gå over til noe annet.

Her har vi Hapå, Banos,Prim, Nugatti, Sunda, Makrell i tomat, Leverpostei og alle typer smøreost. Og når gutten min var lei av Leverpostei, smørte jeg litt forskjellig på neste brødskive. Altså en brødskive delt opp med feks makrell i tomat på den ene kvarte delen, banos på den andre osv... Nå liker han det meste...

Passet på å gi gutten min litt frukt etter måltidet om han bare spiste nugatti.

Skrevet

:)

Ser at noen disser kaviar pga saltinnhold, men jeg bare måtte minne dere om denne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...