Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Kan ferdigblandet MME varmes i micro? og hva med MME som har stått i kjøleskapet? Lurer... hører så mye forskjellig ang dette
Rødhette <309+<312 Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Vi tok vann i flaske, varmet i micro og tilsatte mme pulver :-) Man skal helst ha fersk mme til hvert måltid, så ville ikke laget mme og satt i kjøleskapet.
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2011 Jeg blander alltid fersk, men bare lurer om man kan gjøre det litt lettvint av og til... spesielt når man er borte :-)
Løvinna30 Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 jaja ferdigblandet MME kan varmes i micro, men ikke i den pakninga, du må helle melka i en flaske og ta flaska i microen... Samme med MME som har stått i kjøleskapet...
Hanna30 Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Grunnen til at de advarer mot mikro er at det kan dannes bobler med varm melk (den varmer ikke jevnt), men om man rister godt og sjekker temperaturen er det ikke noe problem:) Hvis du ikke har ferdigblandet eller Babysemp mme, skal du blande ferskt til hvert måltid, så da kan du ikke varme melken i mikro uansett. Men da kan du varme vannet i mikro, og så riste godt.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Er det noe eget med baby semp?
Rafaella Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Kan jo blande melken i kaldt vann, og så varme i micro?
Hanna30 Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Hvis jeg ikke tar helt feil nå så kan Babysemp tilberedes på 70 grader, go da kan man lage måltider i forveien om man kjøler raskt ned og oppbevarer i kjøleskap. De andre merkene skal tilberedes på lavere temperatur og da kan de ikke tilberedes i forveien. Den farlige bakterien dør når man blander ved 70 grader.
Hanna30 Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 UNNSKYLD, nå tuller jeg jo helt her! Det er jo Collett jeg mener!! Går fort i svingene her.. Vet ikke hva Babysemp skal blandes på, men det er sikkert også lavere temperatur, så da stemmer ikke det jeg skrev!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 7. januar 2011 #10 Skrevet 7. januar 2011 Jeg kjører vannet i mikro og blander så i pulveret. Da er det enklere å riste ut også, siden vannet allerede er varmt:-) Man skal forresten alltid lage fersk mme:) Det er veldig lurt å kjøpe en sånn aventkopp med 3 seperate rom nedi, som man kan måle opp pulvermengden til en flaske for hvert enkel måltid:) Så når man skal bort har man f.eks 180 ml vann i flasken, ferdig kokt, varmer det i mikroen, og så er det bare å helle i ferdig oppmålt pulver:)
pip pip Skrevet 8. januar 2011 #11 Skrevet 8. januar 2011 Vi har kokt varmt vann på termos og kokt avkjølt vann på flaske. Så når lille vil ha melk, blandes dette til riktig temp og så tilsettes mme pulver. Da slipper man mikro, syns det er så vanskelig å alltid skal være inærheten av en mikro. Man kan ikke blande mme i kaldt vann for så varme opp i mikro. Mme pulver skal blandes i vann som er minst 40 grader
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. januar 2011 #12 Skrevet 8. januar 2011 Maks 40 faktisk...ellers "dør" c-vitaminene og sikkert mere til :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå