Gå til innhold

Et tips dersom man kke vil ha mini så mye i vippestol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som en del her liker å ha mini i vippestol når man dusjer, spiser etc. Jeg antar da at de ikke liker å ligge på ryggen på gulvet etc?

Iallefall, et tips vi fikk en gang, og som vi har brukt på begge våre, når vi spiser, er å ha baby på et saueskinn oppe på bordet (hvis man har strt nok bord da). Det funker frem tril de blir medre mobile :-)) Da er de "med" og koser seg riktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ruller ikke babyen bare ned da?

Eller mener du de aller minste babyene kanskje?

Vår jente er 6 mnd og sitter en del i vippestol. Hun er forliten til høystol ennå, hun er så ustødig.

Hun ligger fint på gulvet, men ruller seg over på magen og da klikker hun for hun kommer ingen vei ennå.

Gleder meg til hun kan sitte selv! :)

Skrevet

Er du gaaaaaahl!?!? Aldri i verden om jeg har mini på bordet uten tilsyn. Men bruker dere vippestol så mye da?? Jeg bruker kun når han skal ete, når jeg henger opp klær eller når jeg dusjer. Ikke henger jeg opp klær hver dag og ofte prøver jeg å legge dusjinga til kvelden. Med andre ord så er vippestolen nesten kun i bruk når det er mat å få.

Som regel ligger han på gulvet, på matte eller gym og han er ikke så vedlig mobil ennå, så der ligger han godt om jeg gjør noe feks på kjøkkenet

Min mini blir også dritsur når han har snudd seg på magen, kaver og kommer ingen vei, han foretrekker helt klart å ligge på gymen med lekene i armlengdes avstand. Litt lat liten kar, hihi :)

Jeg kan legge mini på gulvet på badet når jeg dusjer, legger bare ned stellematta og en håndduk. Men aldri, aldri på bordet. Svigermor gjorde forresten det med mannen min, det endre med legevakt og han har fremdeles synlige arr.

Er babyen kjempeliten, er det vel greit nok, men sommerbarn 2010: Ville du gjort det med en 6 mnd gml baby da? :)

Skrevet

Ahaaaaa, MED tilsyn er jo saken helt annerledes, leste litt for fort her. Vi har vippestolen på bordet under tilsyn.

Skrevet

Hvem snakker om nå ha mini på bordet uten tilsyn, er jo snakk om når an spiser! Bbordet må jo være stort nok og det funker jo ikke når de begynner å rulle. Mine har ikke rullet/lagt seg på siden før de er 6 mnd, og de ligger da aldri alene der, kun når vi spiser, og ikke alltid da heller :-) Er veldig koselig!

Skrevet

Jeg har en stor sacco sekk i i stoff som lillegutt liker seg veldig godt i. Han stortrives på gulvet under babygymmen også, men det blir jo mindre kontakt med meg da.

Så til avveksling setter jeg han i sekken, der er det enkelt å endre stillingen han er i, ligger litt sitter litt osv.

Denne kan jeg lett dra med meg rundtom, både når jeg er på kjøkkenet og lager mat, når jeg tørker støv, vasker klær, osv.

Han kommer litt opp i høyden uten fare for å dette utav (foreløpig- 2 mnd.) og jeg kan småprate med han underveis.

Brukte bæresjal en stund, men det blir jo fort tyngre og man er ikke fullt så bevegelig selv med dette på.

Det er derimot IKKE anbefalt å ha barn i slike sekker pga kvelningsfaren dersom de snur seg med hodet ned i sekken. Så opphold i saccosekken foregår ALLTID under tilsyn!

Enda et tips dersom noen har en sekk stående :)

Skrevet

hvor gamle er de sånn ca når de kan ligge på gulvet med sånn leker osv?

Skrevet

Min lille tulle er 6 uker, og det er like før jeg legger henne under babygymmen på gulvet. Hun viser allerede stor interesse for det jeg henger over vuggen hennes! Storebror tror jeg at jeg også begynte rundt 2 mnd....

Skrevet

min mini er 5 uker men eg trur han er litt for liten, han virka ikkje heilt intressert,

Skrevet

Mini ble veldig glad i babygym fra ca 6-7 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...