Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Guttungen på 6,5 mnd har rukket å bli hele 75 cm lang. Han er ikke direkte tykk, men veldig kraftig bygd! 10.210 g. Jeg har handlet mest på H&M og Name It, men syns H&M krymper i vask og bodyene fra Name It sitter så stramt på overkroppen. Bodyene fra Lindex er for korte på armene.. Jeg bruker ullbodyene fra Cubus på han og de er perfekte for hans kropp, men det er jo greit med litt variasjon. Skal snart ut på shopping nå, da vi sakte men sikkert har måttet pakke bort klærna i str 74. Jeg er glad de ikke vokser like fort fra 6-12!!
Canari Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Janus ullbodyer str 80 er veldig bra her, og ullstrømpebuksene fra Safo (e.l.) str 70 og 80. Min er 72 cm og 10,6 kg (er for rund for 74 zstr i "vanlige" klær. Brukes nesten bare 80 nå, og btetter ev opp armer/bein litt..
Hanna30 Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Har kjøpt ullbodyer og stømpebukse fra Claire, kjøpte de på Gardermoen, men finnes kanskje andre steder også? Sånn med et lag bumull inni og ull utenpå, veldig gode! Ellers har jeg også ull fra Cubus. Og så handler jeg barneklær jeg er i utlandet, for har også samme erfaring som deg fra Name It og H&M. Hvor bor du? Jeg handler en del i Trondheim på Barna i Bakgården og Lille Engel. Dyrt, men der får jeg iallefall noe jeg blir fornøyd med. Husker ikke hva merkene heter, men mest norsk og dansk design. Håper også det han har nå kan brukes lenge, bittert å måtte legge bort så mye han nesten ikke har brukt! Bruker 80 nå, så satser på at det holder vinteren ut. Til sommeren må han jo uansett ha nytt:)
Hanna30 Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Har forresten også noe fra Janus og Joha! Fornøyd med dem.
Junigutt 2010 <3 Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Min gutt er 6,5mnd, ikke tykk og 74 cm.. Så er i samme sko som deg! Jeg kjøper bodyer fra HM (str. 80/86) særlig de i pakker er lengre og slankere! Ullbodyer fra Cubus (str. 74/80 begynner å bli smått, men de er lange og "slanke". Ellers bruker vi klær fra butikker som hm, cubus, lindex osv. bruker str. 80/86! De er litt brede, så tenker å prøve litt fra name it Min erfaring er at "verstingene" på korte, tykke klær er barnas hus? De merkene som heter reflex iallefall... Særlig på body og nattpysj! S
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 Når det gjelder ulltøy er Janus-bodyer og Safa-strømpiser mine klare favoritter, og ihvertfall når det gjelder Janus er disse store og gode i størrelsen, og holder fasongen godt i vask etter vask. Jenta mi på 2 år passer fortsatt Janus-ulla i str 80 fra i fjor, selv om hun bruker str 86- 92 i annet tøy, så var jeg deg ville jeg sjekket ut det tror jeg=)
sillyfilly og Olivia Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Claire og Mee too og Fixoni synes jeg er gode bodyer. Er ikke for store og ikke for trange(ihvertfall ikke på min slanke baby) og de krymper ikke i vask. Ikke merkbart ihvertfall. Lange nok ermer til min langermede baby. Hun har lang hele babyen egentlig. Både armer og bein. Kjøper de på en lekebutikk her i byen. Vet at Mee too kan kjøpes på nett. Men jeg husker ikke nettsiden. Relfex synes jeg også er brukbart.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Han har faktisk et par Janus bodyer jeg er veldig fornøyd med, såjeg får vel kanskje kjøpe flere av de. Jeg syns vel igrunn de lufter litt bedre enn de fra Cubus også... Takk for svar!
happy0610 Skrevet 8. januar 2011 #9 Skrevet 8. januar 2011 Min gutt er akkurat 6mnd og 1 uke og 76cm lang, han veier 9,5kg. Jeg sliter med innerklærne spesielt, som bodyer, nattøy og slikt, jeg tror han er lengst i syggen, for bukser i 74 passer enda, men resten å han ha i str 80. Jeg synes det er stor forskjell på str. og passer på å kjøpe kvalitet når jeg handler så jeg slipper å kjøpe så innmari ofte. de krymper og han vokser ut av h&m etc fort. Men faktisk har jeg vært veldig fornøyd med klærne fra Kappahl - de krymper ikke særlig og er av ganske god kvalitet!
sthans Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Signerer at janus ull er topp mht stoerrelse og holdbarhet i vask. str 80 funker bra - poden her er samme stoerrelse som ditt gull. naa naar det er vinter bruker vi nesten bare ull uansett, tights + body + evt ullgenser oppaa. Krysser fingre for at vekstkurven slakker litt etter hvert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå