zassy☆ Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Føler det er så mye forskjellig informasjon på nett og i bøker, noen som vet når hjertet starter å slå? Har lest at det starter på 5 +1, men kommer opp på 5+4 på terminkalkulatoren. Hadde vært koselig å visst når det egentlig skjer
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Ut i min bok som jeg oppdaterer meg ut i fra, begynner hjertet å slå i uke 6.
zassy☆ Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2011 Ok går ut fra at det kan skje på litt forskjellig tidspunkt fra person til person kanskje, men i løpet av uke 6 en gang da Får holde meg til babyverden sin terminkalkulator jeg, der står det 5+4 og er jo altså i uke 6 Så koselig å tenke på at hjertet skal starte å slå, er jo en helt utrolig tanke..snart banker to hjerter inni meg :-D
Mulline Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Nydelig tanke Zassy! Jeg fikk svangerskapsboken fra babyverden.no i dag, og der står det 5+1, når knøttet er 22 dager gammelt. Men terminkalkulatoren sier jo 5+4... Det banker og slår uansett nå! Ü Nyt det!
zassy☆ Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2011 Ja i boken jeg og leste i sto det 5+1, fra i morgen av da så begynner kanskje hjertet å slå her hos meg Iallefall i løpet av en uka da håper jeg!
Mulline Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 5+1 i dag? Jeg leste som om du var i uke 6 jeg... men så nå at du mente 5+1 el 5+4 er i uke 6... Ikke så lett! Tihi Moro! Da slår enten hjertet i dag eller om 3 dager. Min 5+4 var juleaften, så jeg holder på den beregningen jeg også... Synes det er litt magisk at det lille hjertet startet å banke på selveste julekvæl'n! (",)
zassy☆ Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2011 Hehe ja jeg er litt forvirret selv, men er I uke 6, men er bare 5+1 i dag Ja går ut fra 5+4 jeg også ettersom det står på terminkalkulatoren, det blir på tirsdag det :-D Så morsomt at det var akkurat julaften, magisk som du sier. Synes alt er magisk jeg, er så rart å lese om alt som er "på plass" allerede i det bittebitte lille embryoet. Det er jo helt fantastisk at vi på "bare" 9 måneder kan lage et nytt menneske. :-D <3
seos Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Nå må jeg bare spørre om noe med disse ukene, ser ut som du har kontroll:P Jeg er 6+1 i dag, kan jeg si at jeg er i uke 7 da?
zassy☆ Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2011 Hehe jeg vet ikke helt sikkert, men slik jeg har forstått det så er man jo i den syvende uka når man har gått forbi 6 uker..men mulig man ikke kan si at man er 7 uker før 7+0, men si at man er i uke 7 som du sier
silje-pilje Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Man må holde tunga rett i munn, men det er riktig som du skriver. Når du er 6+1 har du fullført 6 uker og 1 dag, dvs at du er inne i din 7.uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå