Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har jeg hatt litt vondt nede i underlivet, altså inni beinet der. Kjenner det er selve skjelettet (benet) som gjør vondt. Nå er jeg 37+4 og det har forverra seg utrolig mye bare på én dag. Bruker krykkene når jeg går, men med en gang jeg skal sitte eller ligge sliter jeg. Å bytte stilling er helt jævlig. Har senebetennelse i begge hoftene så klarer ikke ligge lenge på én side før jeg må snu meg og sliter derfor veldig om natta når det her kommer i tillegg. Hver gang jeg snur meg smeller det i hele område der nede. Antar det er bekkenet? Prøver å ha en dyne mellom føttene, hjelper litt, men sliter med å sove. Kan jo ikke gå å knaske paracet dagen lang heller. Kunne vel gått til legen med det, men hun får vel heller ikke gjort stort kan jeg tenke meg.

Spiller jo forsåvidt ingen rolle om det er bekkenløsning eller ikke osv, men hadde vært fint med noen tips hvis det er noen andre som har det likt. Hvordan klare å snu meg i senga uten at det gjør så vondt? er det best å holde seg i ro eller prøve å bevege seg litt? Kommer smertene til å forsvinne etter fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også disse smertene og det er bekkenløsning.. jeg får behandling hos fysio... og det er veldig viktig at du ikke sitter med beina i kors eller over hverandre.. og ha en stor pute mellom bena når du sover.

Skrevet

Er det foran på skambeinet/ symfysen så kan det også være bekkenlåsning. Mange typer bekkensmerter kan være låsning, selv om symptomene høres like ut om bekkenløsning.

Jeg har hatt en del bekkenlåsning forskjellige steder i bekken og rygg, og har fått veldig god hjelp av kiropraktor, blitt nesten helt bra før fødsel faktisk.

Det går i alle fall an å få en time hos f.eks. kiropraktor som kan si deg hva dette er og om det er noe de kan gjøre noe med.

Ellers så blir det meste slikt automatisk bedre etter fødsel, men du kan også ha behvov for å løse opp litt låsniger og rette litt opp i bekkenet etter fødsel.

Skrevet

Gikk hos manuellterapeut, men hadde ikke disse smertene da. Gikk der pga. betennelse i hoftene. Han ville avslutte behandlingen 6 uker før termin, og har derfor ikke vært der etter det. Nærmer seg jo termin så vet ikke hvor mye man rekker å få gjort med det før fødselen..

Skrevet

Nei du har jo ikke så lenge igjen og det blir kanskje strevsomt å komme seg til behandler også.

Du kan nå se det litt an. Slike ting kan komme og gå, ikke sikkert det blir verre, kan plutselig bli bedre.

Har du en ispose eller f.eks. frosne erter så kan du prøve å legge den på det vonde punktet. Et par ganger om dagen, så lenge som du gidder eller det føles greit. Siden bekkenet er som en ring kan du også prøve å legge deg oppå isposen, sånn av du får ist ned de to illiosakralleddene som sitter på hver side midt bakpå rumpa. Stivhet der bak kan forplante seg til leddet foran. Du kan også prøve å tøye litt hvis det er noe som føles stivt.

Dette var råd jeg fikk av min kiropraktor og jeg tror det gjorde en forskjell. Isen vil dempe hevelser, som ofte oppstår der det er litt betent eller stivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...