Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare at det er litt mere klumper i 8 mnd glassene? Eller er det næringsinnhold også? Min er 7.5 mnd straks og vil gjerne introdusere han for litt klumper i maten, har gått fint med brødskive og hjemmelaget middag med litt klumper...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare klumpe-størrelsen som er forskjellig. Mi på 9 mnd,spiser både 6 mnd. glass, 8mnd glass, 12 mnd. glass og 15 mnd glass.

Hun er ikke så vill etter brød enda, men maker på det aller meste. Regner med at lysten på brødskiver kommer etterhvert; hun sutter og gnager på skorper.....

Skrevet

Ville ikke gitt en 9 mnd gammel baby 12 og 15 mnd glass. Det er salt i de og det tåler de ikke så godt når de er så små.

Skrevet

litt salt tåler de da når de er 9mnd. Vi har gitt moste medisterpølser til jul og ellers litt ferdigsaus. Fikk beskjed på hs at dette var helt i orden,og da jeg spurte var poden bare 7mnd!

Så 12mnd glassene kan hun sikkert gi, men 15mnd glassen ville jeg ventet med.. men det er meg:)

Skrevet

Vet du, jeg tror det går helt bra. Vi (nordmenn) er jo vokst opp på sild og poteter og når jeg var liten var permisjonstiden 3 mnd ikke valgfri 10 el 12 mnd, mamma røykte med meg i magen og med meg i hus, ikke hadde vi sikkerhetsseler bak i bilen og jeg fikk most gulrot som mat fra jeg var 6 uker fordi mamma jobbet på barneklinikken på Haukeland og der var det kjent som vidundermedisin mot luftsmerter....

Det er jo ikke snakk om å leve på de 15 mnd glassene, det er snakk om variasjon. Det vokser unger opp i hele verden og svært få av de lever på så bra mat som oss i vesten gjør og de blir både friske og raske.

Jeg tror at alt med måte er en grei leveregel enten man er liten baby eller kjærring på 90 ;)

Skrevet

Hvis du går inn på nestle sine nettsider står det at alder på glassene bare er veiledende..

Siden barna utvilker seg forskjellig og har behov for ulike ting merker de også med trinn1, 2, 3, osv..

8 mnd mat er vel trinn tre og passer for de som har begynt å få tenner og som gjerne vil ha litt mer å tygge.

Jenta mi hadde tre tenner når hun var 6 mnd, og ville ikke lenger ha 6 mnd mat så da begynte vi med 8 mnd. Nå er hun 7,5 mnd og har 8 tenner!! Nå vil hun helst ha hjemmelaget mat som kun er most med gaffel.. Og brødskive med skorpe går ned som bare det..

Begynn med neste trinn når du tror/mener ungen din er klar for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...