Gå til innhold

Noen som vil anbefale en bil med plass til 3 barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde jeg fått viljen min ang bilkjøp, så hadde det blitt enten en Seat Alhambra eller en VW Sharan!! :)

Stor og god plass i de! :) Flere vennepar som har disse bilene og er storfornøyd!! :)

jeg vil og ha!!! :)

De fleste 7 setere har tre separate seter i middtrekka. Da er det plass. Med de bakerste setene nedslått har man greit med bagasjeplass.

Vi har Toyota Verso og fornøyd med den. Vet ikke om den er så praktisk når vi får nr 4 ... Vet heller ikke om de finnes som firehjulstrekk.

Pass i alle fall på at dere tester bilen MED de barnesetene dere skal ha. Det er nemlig forskjell på barnesetene også. Kjenner ei som fikk tvillinger da hun hadde en 2-åring fra før. De kjøpte seg en Ford S-max. Dette er 4 år siden nå, så det kan være flere bilmodeller som passer selvfølgelig :=)

Selv må jeg begynne å tenke på dette snart også. Men, eldste vår er 9 år, og sitter kun på pute. Hun begynner å bli så lang nå, så ikke sikkert vi trenger noe til henne, og da får hun nok rumpa si i mellom to barneseter på hver sin side uansett :=)

Vi har samme problemet. De eneste bilene vi har funnet som faktisk har plass til tre barneseter er:

VW Sharan

Ford S-max (ikke isofix i alle tre setene i andre rad, tungvint å ta opp/ned setene i tredje rad).

Peugeot 5008

Citroen Grand Picazzo (fikk veldig blikkboksfølelse, så bekymra for sikkerheten, og merkelig girkasse).

VW Touran (trangt å komme inn i andre rad pga stolpen mellom dørene foran og andre rad)

Den bilen vi har mest lyst på er seff ny Sharan, men blir for dyrt. Dermed blir det Peugeot 5008, for den var enklest og mest praktisk, og prisen helt ok.

Annonse

Vi har også kvittet oss med vår xc90, og kjøpt 5' BMW touring x modell (firehjulstrekk) den har plass til tre seter baki, men kun to isofix, men deres 6åring sitter vel på pute så da er det fint plass i midten ;)

Men vi har store barn fra før, så vi er nok sjelden 3 baki uansett, men planen er å få to nå, bare en på vei, men en igjen om ett par år, og siden vi kjøpte bilen ny så måtte vi ta høyde for plass ;) Tenåringer tar mye plass de også, selvom de ikke sitter i sete ;)

Hadde det ikke blitt denne bilen hadde vi nok gått for en x3, det er en stor bil med romsligere bagasje enn nå, og noe rimeligere, koster vel rundt det samme som touaran..

Xc90 hadde også god plass, men styr unna, vi hadde en mandagsbil og jeg kjenner til at Volvo produserte mange mandagsbiler av denne modellen ;) da er Xc70 ett bedre alternativ.. litt mindre, men på størrelse med BMW's 5'er, romslig og god ;)

Lykke til i biljungelen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...