Gå til innhold

Easywalker eller Teutonia S3? Hvor viktig er det å kunne snu sittedelen?

Anbefalte innlegg

Valget står mellom easywalker og teutonia. største grunnen til at jeg tenker på teutonia er muligheten til å ha bakovervendt sittedel, mens på easywalker er den kun fremover. Hvor viktig bør dette være i avgjørelsen? Ellers andre erfaringer om disse? hørt at teutonia velter lett?

Fortsetter under...

jeg har aldri prøvd easywalker, men jeg har hatt S3 og kunne gjerne valgt den igjen!

-den er lunere

-håndbrems

-jeg har også hørt at noen sier den velter lett, men har aldri opplevd det selv!

-og selvfølgelig den vendbare sittedelen! det er ikke alle barn som liker å sitte fremovervendt så tidlig. min eldste satt fremovervendt fra han var 6 mndr og det gikk helt greit, men nr to fant ikke roen når hun ikke så meg! så jeg syns en vendbar sittedel er et must!

Hei!

Jeg hadde teutonia før, kjøpte den fordi det var vendbar sittedel, men valgte å selge den mye på grunn av hjulene og jeg synes det var kronglete å legge ned ryggen.

Har du vurdert TFK joggster twist og med den nye multi x bag'en kan du ha barnet mot deg?

Lykke til!

Grunner til å ikke velge Easywalker er for meg mange:

Børstet alu understell, blir lett ripete.

Åpen kalesje, dårlig beskyttelse mot sol

Ikke vendbart sete, tenk deg selv å sitte å ta alt været imot rett i fleisen på tur..

Forbanna, jvl...irriterende slidelåser for stilling av ryggen...

Grunner til å ikke velge Teutonia:

Ruster lett (parkeres de ute, feks i carport eller annet sted det er litt fuktig ruster skruer osv fort)

Framhjulet går lett i stykker

Kort rygg på setet, du risikerer at barnet vokser fra vogna relativt tidlig (men på den andre siden, en grunn til å bytte vogn for de som liker å bytte ofte ;-)

Vurderingene er gjort ut ifra personlig erfaring med vogner av modeller 2008-2010.

Jeg har aldri prøvd Easywalker, men har selv S3 og er veldig fornøyd. Har ikke merket noe til velting. Hadde først hardbagen, og har nå byttet til "den vanlige" delen. Veldig glad for at jeg valgte en vogn der jeg kan ha barnet mot meg. Snuppa er alt for liten til ikke å se mamma i en alder av 4 mnd. (måtte bytte del på vogna pga stor ullpose. )

jeg må bare si at jeg syns ikke teutoniaryggen var kronglete, jeg syns den var genial ;) hehe, smak og behag ;)

Men den er litt kort i ryggen ja, så du må nok bytte når barnet er rundt to...

og så er jeg enig med anonym over her at glidlås rygg er noe stort dritt!

Annonse

Takker for svar!

Har sett at Teutonia son 2011-modell har lufthjul :) men av en eller annen merkfundig grunn ikke på fremhjulet... men de selger med lufthjul fremme i Tyskland, så tenkte det kanskje kunne være mulig å bestille et slikt dekk fra Tyskland om man vil.

Har nok falt mer og mer for Teutonia, i og med den vendbare sittedelen. Skal sjekke ut Tfk som ble nevnt her. Har også sett på Hartan, men synes bagen ser veldig liten ut?

Teutonia S3 kommer med lufthjul på 2011, ja. Man kan og sette de nye lufthjulene på iallefall 2010-modellen. Har gjort litt reserche ;) Kommer nok hit og med lufthjul på alle hjul. Du kan jo kontakte lilleprinsen.no , mulig de vet mer?

Har hatt en Hartan SkaterX en gang, og makan til skranglevogn! Knirket etter kun kort tid. Tok enorm plass sammenlagt og hadde veldig liten sittedel (ikke prøvd med bag). Jeg har vært innom en del vogner, så har litt å sammenlikne med.

Ellers synes jeg det er kjekt å kunne se/prate med barnet når vi etterhvert skal bruke sittedelen. Litt av kosen med å trille tur :) Den kommende storebror tålte dessuten ikke vind rett i ansiktet da han var liten. Sluttet å puste. Og det varte til han var godt over 1 år.

Hadde teutonia s 3 til førstemann 08 modell og var fornøyd med vogna et års tid, så begynte den å skrangle, kvaliteten tålte rett og seltt ikke mer. Solgte den etter to år (veldig mange som selger på finn så man får ikke så bra pris) og kjøpte easy walker til neste som var på vei, men vi rakk å bruke sportsdelen i 4 md før jr kom.

Eneste fordel med T er den vendbare sittedelen, gruer litt for at minsten må over i sportsdelen, men siden bagen i EW er større kan jeg kanskje vente til august med det og da er babyen 9 md, med T måtte jeg bytte etter 6 md og da hadde jeg tynt det en stund.

På vinterføre er EW mye bedre. Har den med to svingbare forhjul.

Jeg er enig! Har easywalker qtro med fire hjul og den er kjempegod på vinterføre! Min lille lå i bagen til han var ca 8mnd og da var det egentlig ikke behov for å ha den mot meg, men skjønner de som vil ha det da. Og nå har jo nye ew plus kommet, der e jo kalesjen mye større og dekker mer. Skal du ha en vogn med vendbar sittedel blir de jo automatisk litt tyngre og tar litt mer plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...