Sanna_90 Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Har nå i det siste følt meg veldig uvell. Har ikke tenkt så mye over det fordi det har jo gått så mye sykdom rundt omkring. Men nå sitte jeg her og tenker over hvilke symptomer jeg egentlig har og lurer på om dette kansje kan være svangerskapsrelatert istede for innfluensa lignende. -Har hatt veldig vondt i hodet. -Svimmel, og ser hvite felter forran øynene til tider. -Er veldig kvalm,brekker meg og har kastet opp. -Mye vann i kroppen de siste ukene, spesielt i hendene og føttene, samt i ansiktet. - Det kjennes ut som jeg mulig har feber. -Føler hjertet dunker utrolig fort til tider. ( Når jeg ligger iro og kjenner pulsen så dunker det utrolig fort. - I tillegg blir jeg UTROLIG sliten av små ting. Noen andre som har det likt nå på slutten? Noen som vet om jeg burde kontakte lege? Er foresten 35+ 5 idag. Takk på forhånd for svar!!
Sanna_90 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 7. januar 2011 Glemte foresten å nevne at kroppen nesten ikke produserer urin lenger. Har reagert på at jeg alltid føler jeg må på do, men det kommer bare en dråpe hver gang. :S Det føles som jeg skal tisse i buksa, men når jeg kommer på do er det jo ingenting som skal ut! :S
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷXenalita Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Hva med å ta en telefon til legen din? Si at du vil inn på en ekstra kontroll og beskriv symptomene dine, samt ta med deg en urinprøve. De får plass til deg uansett. Bedre å bli sjekket en gang for mye enn en gang for lite! Lykke til!
nr 4 i magen på overtid Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Jeg ville absolutt ha kontaktet lege hvis jeg var deg. Fint å få sjekket blodtrykket med alle de symptomene. Lykke til Ha en fin dag:)
Trollmor til 2 Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 For å ta det siste først.. Det aner meg at du går på do minst like ofte som oss andre som nærmer oss slutten..? På dagtid kan jeg egentlig bosette meg på do, for det føles som at jeg skal tisse på meg hver halvtime. Det går forsåvidt greit hvis jeg ligger helt i ro, men så fort jeg beveger på meg er jeg nødt til å gå på do først =P Men det er sjelden det kommer så mye som det pleier. Ofte er det bare en liten "skvett". Årsaken til dette er at babyen i magen presser på blæra slik at det, mer eller mindre konstant, kjennes ut som at man skal tisse på seg. Det er også mindre plass til blæra, noe som gjør at den ikke får fylt seg så mye nå som til vanlig. Jeg synes ikke det høres ut som at du har svangerskapsforgiftning. Det høres mer ut som at kroppen din er sliten nå. Er du flink til å drikke/spise nok? Får du nok søvn og hvile? Jeg har gått i mange måneder uten å få sovet skikkelig nå. Først pga forkjølelse/hoste (som fortsatt henger i..!), så pga sykdom hos datteren min. Og nå pga bekkenet som jeg tror har lyst til å drepe meg hver gang jeg må bevege meg om natta + dobesøk ca en gang i timen hver natt. Og ikke for å glemme min aktive (og noe voldsomme) lillegutt av en mageboer da =) Alt du har tatt opp kan i det minste forklares som annet enn svangerskapsforgiftning. Hodepinen kan skyldes at du ikke får i deg nok næring eller at du ikke får nok hvile. Kvalme gjør seg ofte gjeldene igjen når svangerskapet nærmer seg slutten - fordi det blir for liten plass til magesekken. Ødemer er jo heller ikke uvanlig. Det er hvis du plustelig skulle få LRS-syndromet (låra-rett-i-skoa) at legen din vil begynne å bli urolig. Sitter her selv med klubbefingre og bollehender, men beina mine er som de skal være. Hvite felter foran øynene sier du..? Mener du da at du ser små, blinkende prikker/stjerner? Eller er det større felter som blir hvite? Jeg ser stjerner hver eneste dag ihvertfall. Hvis jeg snur meg for raskt, hvis jeg reiser meg, bøyer meg, kaster opp.... Det kommer av at kroppen min er sliten og er visst ikke noe å bekymre seg over. Men hvis du har større felter som blir hvite, kan det tyde på at det er noe annet galt. Og det bør du da eventuelt få sjekket opp fort. Er det lenge til du skal på ny kontroll da? Hvis du er bekymret så er det bedre å be om en ekstra kontrolol enn å gå rundt å være bekymret. Lykke til!
Sanna_90 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2011 Tusen takk for svar. Syns det er litt ekkelt å ringe legen hvis det liksom ikke er nødvendig. Føler meg så dum på en måte! Redd for å overreagere kansje siden jeg er førstegangs. Men nå har jeg ringt legen, og fikk komme til kl 11.30 Så da krysser jeg fingrene for at alt er okei. Sant som dere skriver, bedre med en gang for mye enn en gang for lite!
Sanna_90 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2011 De hvite feltene jeg snakker om er store felter, akkurat som jeg skal miste deler av synet. Det kommer helt plutselig når jeg f. eks sitte helt i ro å ser på tv eller sitter å snakker med noen. Blir plutselig veldig svimmel og ser tåke og hvite områder rundt meg. Prøver å være flink å få i meg nok næring, spiser gjevnt og trutt og drikker mye vann. Er sikkert ikke noe spesielt, bare jeg som bekymerer meg for småting vil jeg tro. Søvnen er jo ikke på topp, men nå går jeg hjemme hele dagene og lurer meg til en hvil om dagen også.. men ja, jeg er sliten. Er visst ikke bare bare å gå gravid sies det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå