<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Her sover lille jenta mi ganske lite. Hun har en grei soveperiode på dagen som kan være alt fra 1-3 timer. Resten er bare små dupping. Så med andre ord så kan hun være våken fra kl 15.00 til hun legger seg rundt kl 22.00. Er ikke det ganske lenge for en så liten baby å være våken i strekk? Kan det være for at hun ikke får nok mat eller er det rett og slett bare noen som er slik? Skal sis at hun sover samenhengende fra kl 22.00-0700 også da:) så er vel kanskje det som gjør det. Hvordan er det med deres babyer? Sover de mye?
mamma.for.2♡ Skrevet 7. januar 2011 #2 Skrevet 7. januar 2011 Hei. Vår jente er 3 1/2 mnd og hun sover veeeldig lite på dagen. Veldig sjeldent sover hun lengre enn powernaps på 30-40 min. Og dette er noe hun har begynt å gjøre de siste ukene. Før det gikk det mange timer uten soving, uansett hvor trøtt hun var (slitsomt...). Hun sovner alt fra kl 18.30-20.00 på kvelden våkner vanligvis èn gang i løpet av natten for mat, og våkner fra 05.30-07.00 ut ifra når hun sovnet kvelden før. Men på dagen er det lite soving. Jeg har også mistenkt at det kanksje var sult som gjorde at hun ikke sov på dagen, men uansett hvor mye pupp (har også prøvd med mme) hun får så er det lite hjelp i sovingen. Må vel bare finne meg i det at hun sover små lurer på dagen og blir grinete og trøtt annenhver time gjennom hele dagen. De gangene hun sover lengre er som oftest når vi er ute og triller. Men i disse snøfylte dagene, så blir det lite av det. Og så hadde det jo vært litt deilig å ha hatt noen dager hjemme også der hun sover... kanskje fått vasket litt eller sovet (!) Men men... Du er ihvertfall ikke aleine om å ha en liten som ikke sover mye på dagen...
Mamma til en liten prinsesse Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Hei, snuppa mi er snart 3.5 mnd og sover også ganske lite.. 4-5 ganger i løpet av dagen, alt fra 15 min til en halv time. Hun legger seg ca 23.30 og sover da til 8-9 om morningen.. Tror ikke det er pga. for lite mat, men rett og slett bare fordi di ikke trenger å sove så mye lengre.. Har lest ett par steder av 4-5 lurer i løpet av dagen er nok, hvis de sover lengre økter på natten
Oktobergutt2010:) Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Vår sover ganske mye, i snitt 18-19 timer om dagen, og er 10 uker nå Gir ham kveldsmat og tar stell i 22 tiden hvor vi legger ham, og da sover han til 3-4 tiden da han er sulten, gir ham mat og han sovner etter 10 minutter, og våkner i 8 tiden. Våken i 10-15 minutter og sover til 12-13. Etter det varierer det litt mer på når han er aktiv, eller sover. Men har somregel altid 3-4 timer hvor han er våken sammenhengende. Slik har det vært siden dag en Så vi er heldige!
Oktobergutt2010:) Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Tar forresten bleieskift om natten/morgenen også da han alltid har bæsj i bleien igjen når han våkner.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2011 Oki,da ser det ut til at vi har det ganske likt da:) Skjønner jo at de vil være mer og mer våkne fremover:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. januar 2011 #7 Skrevet 7. januar 2011 Dette høres egentlig litt lite ut i mine ører- for det sies jo gjerne at 1,5 til 2 timer våkentid om gangen er nok for så små bebiser, siden de fort blir overtrøtte og mette på inntrykk. Så her er hun som regel bare våken ca 1,5 time om gangen før hun må sove litt igjen, og maks 2 timer- selv om hun egentlig ikke alltid gir så tydelige tegn på at hun er trøtt, så er hun det, og sovner fort i bæresjalet. Sies jo ofte at søvn avler søvn også, så hvis de sover mye og godt på dagen, så skal nattesøvnen bli god også (i teorien ihvertfall;)
1. gangsmams Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Hei hei! Her er snuppen snart 3 mnd, og ingen dager er like foreløpig! Legger seg mellom 20-22 en gang, og sover 6-8 timer. Da er det litt mat, også sover hun 3-4 tiner til før vi tar frokost og morgenstell! Våken 1-2 timer, også sover hun litt igjen! Kan sove alt fra 10 min-2 timer når hun sover på dagen, avhengig av om hun er i vogna eller på mamman sin tipper hun sover noe mellom 4-6 smålurer gjennom dagen jeg! Og sånn går no dagan
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Det kan så klart være litt variasjon fra dag til dag, men som oftes har han en lur på 2-3timer og 2-3 luere på 20-40minutter. Han legger seg 20.00 ( må justeres ned til 19.30 nå tror jeg for han er stuptrøtt og hyler når han skal ha kveldsmat), da sover han som oftes til mellom 7.00- 8.30, får flaske og sover videre til 9.00-10.00. han er av og til våken 1 gang mellom 4.00-5.00,, da er han så trøtt at han ikke orker åpne øynene engang så får bare sutten og sover videre.
frk oktober Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Jenta mi på 3 1/2 mnd sover ca 4 lurer i løpet av dagen, i alt fra 30 minutter til 3 timer, varierer veldig. Hun sovner for natta rundt kl 24, og våkner ca kl 8. I det siste har vi begynt å vekke henne kl 07 for å se om hun da sovner tidligere på kvelden. Så langt gjør hun ikke det, men vi håper dette endrer seg :-)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 8. januar 2011 lykkeli & gla: er vel kanskje som du sier at datteren min antakeligvis sover litt lite. Men jeg har ikke mulighet til å gå og bære henne rundt for at hun skal sove, og ikke vil jeg at hun skal venne seg til det heller:) Sover datteren din hele natten siden hun sover så mye på dagen? Datteren min sover bra på dagtid så lenge det er helt rolig her. Hun sover nok litt mer på dagen,i går sov hun i 4 1/2 time i strekk midt på dagen. Da var barn på skole og i bhg og derfor ganske rolig her. Men når gutta er hjemme og herjer er det veldig spennende å følge med på. Men skal prøve å få henne i seng litt tidligere på kvelden og se om hun sovner for natten i åtte-ni tiden istedet for kl 22. Konklusjonen min er vel at alle barn har forskjellige behov:) Så lenge de trives og er fornøyde så er det det viktigste:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. januar 2011 #12 Skrevet 8. januar 2011 Hun sover bra på natta ja- i jula fikk hun for vane å sove i 15 timer i strekk plutselig (bare avbrutt av amming), fra ca 21 til 12 neste dag (!!). Men nå etter jul har den nye tannen plaget henne en del, og derfor har vi hatt litt mer nattevåk, men ser ut til å være over det verste nå heldigvis. Søvn avler søvn når de er så små, så jo mer de sover på dagen, desto bedre sover de også om natta. 1,5 til 2 timers våkentid mellom duppene er helt normalt for små babyer, og jenta mi er ofte trøtt selv om hun ikke viser det (gjesper sjelden, men gnir seg av og til litt i øynene). Jeg var ikke så bevisst på dette med førstejenta, så hun sov nok altfor lite på dagen i starten, og var også mye våken på natta (kanskje nettopp derfor, at hun ble overtrøtt, ikke vet jeg). Med henne bedret det seg veldig da vi begynte med flaske istedet for pupp, men kan jo også være tilfeldig det da.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 8. januar 2011 15 timer ja. He he da har hun godt sovehjerte:) jenta mi har sovet litt mer i dag, men nå har jeg vært ute og trillet litt også da. Da sover hun jo bestandig:) Så en snøen tråd om at hun hadde fått ei tann:) det kan fort plage de litt ja, men erfaringsmessig tror jeg det er bedre for de å få tenner litt tidlig. Tror kanskje det er mer vondt jo eldre de blir. Nå har ingen av gutta mine reagert på tenner så er spent på om hun gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå