mamseeeen Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 er dette normalt... klør med til blods. Startet på leggene, føttene og magen for 3uker siden. Nå har jeg fått det på hendene, imellom fingrene og inne i håndflata. Jeg ser også veldig hoven/vann ut inne i håndflata. Dette med hendene kom iløpet av natten som var. Noen som vet?
Mummy79 Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Hei, klør også endel, men mest pga kviser, tror det skyldes hormonene. Din kløe virker alvorligere, har du vært hos legen og fått undersøkt om det kan være tegn på svangerskapsforgiftning, spes. kløe i håndflater og fotsålene bør sjekkes.
Mummy79 Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Hei, klør også endel, men mest pga kviser, tror det skyldes hormonene. Din kløe virker alvorligere, har du vært hos legen og fått undersøkt om det kan være tegn på svangerskapsforgiftning, spes. kløe i håndflater og fotsålene bør sjekkes.
Trollmor til 2 Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har samme kløen som deg, HI. Fikk det tidlig i svangerskapet. Klødde overalt! Under føttene, inni hendene, i ansiktet, legger, lår, rompe... Til og med inni ørene klødde jeg. Jeg ble testet for svangerskapskløe hos legen. De fant litt forhøyede verdier, som da tyder på at det var nettopp svangerskapskløe jeg hadde fått. Og jeg fikk antihistaminet Polaramin på resept. For en lindring! I tillegg må man forsøke å drikke masse, ligge unna salt, ikke bruke vanlig såpe, sørge for å holde huden smidig og elastisk. Jeg bruker Neutral vaskemidler til klær, dusjolje til meg selv og A-derma Exomega som fuktighetskrem. Alt er uten parfyme og parabener. Men jeg tror jeg hadde blitt gal hvis jeg ikke hadde fått Polaramin! Svangerskapskløe kan, i ytterst få tilfeller, bli så alvorlig at det er fare for liv og helse. Derfor bør ikke dette kimses av og du bør kontakte legen din for å få tatt blodprøver. Mest sannsynlig er det som hos meg, litt forhøyede verdier, men ikke noe farlig. Men ta kontakt med legekontoret og fortell dem at du klør under føttene og inni hendene. Du trenger nok ikke å bekymre deg for at det skal være fare på ferde, men du kan jo i det minste få Polaramin du også. Så slipper du å klø så fælt! Hold oss oppdatert da..? Lykke til!
mamseeeen Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2011 Takk for tips! Vært i kontakt med fastlegen i dag, han mente jeg skulle vente til mandag, skal da på vanlig kontroll uansett. (går 1.gang i uka pga fare for svangerskapsforgiftning). Jordmor hadde fri i dag! Men jeg klør... sov max 2 timer i natt. Klør verst under føttene, oppe på magen og inni håndflata. Trodde jeg skulle bli gal! Har klort meg til blods på magen iløpet av natten! Har som sagt fått mye vann i føttene og hendene de siste 2 døgnene også. Gruer meg til natten, men må vell bare vente til mandag hvis jeg ikke kontakter sykehuset iløpet av morgendagen!
Nr-2-i-magen Skrevet 7. januar 2011 #6 Skrevet 7. januar 2011 I mitt forrgje svangerskap fikk jeg på en uke sinnsykt med vann i kroppen. Og klødde slik du beskriver hadde jeg da gjort en stund. Jeg hadde forhøya lever verdier og det tok noen uker før de verdiene var så galne sykehuset synes babyen måtte ut. Da hadde jeg 4 proteiner i urinen også. Jeg klør nå litt under føtter og håndflater, og har litt forhøye verdier. Hadde jeg vært slik som deg nå, vet jeg ikke om jeg hadde klart å vente til mandag. Hadde nok ringt føden evt. bare dratt opp dit og levert en urinprøve for å sjekke at det ikke er proteiner i urinen. (Men nå bor jeg i gåavstand til sykehuset da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå