LulaMed5 Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Jeg merket at lillemor var litt varm i kveld og har tatt tempen to ganger, begge gangene 38,4. Hun spiser godt(ammes), bleiene er våte, hun smiler når hun er våken, men hun sover mye mer enn vanlig og virker litt slappere enn ellers. Pusten er fin og hun virker ikke tett eller smertepåvirket. Hun er litt blek. Hun har 2 storesøstre(2,5 år og 1,5 år) som nettopp har vært småforkjøla, de går i barnehage og drar med seg masse basselusker derifra kan jeg tenke meg. Jeg tenkte å jevnt kontrollere tempen, sørge for at hun ikke blir for varm, få i henne mye morsmelk og eller bruke mitt kliniske blikk. Jeg er sykepleier. Men man blir jo alltid litt usikker når det gjelder sin egne barn. Burde jeg ringe legevakta? er det noe "regel" når det gjelder feber hos spedbarn?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Jeg ville ha latt henne sove, amme ofte/mye og følge med (passe tempen og om hun blir sløv). Blir tempen over 39 hadde jeg kontaktet lege og evt gitt febernedsettende. Og så er det vel gjerne sån at man får litt mer utover kvelden, og at det gjerne er bedre på morgenen?
Løvinna30 Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 det er "vanlig" at barn får feber, og ofte høy feber også, opp mot 40. Man får jo feber for at febern skal kvitte seg med "sykdommer" i kroppen. Min baby hadde 38,4 her en kveld, slapp og sov mer enn vanlig, men dagen etter var febern borte.. (var litt forkjøla også. ) Er febern langvari og blir veldig høy kan du kontakte lege.... men i mine øyne er det ikke nødvendig å ringe legevakta med det første, (du kan jo ringe å høre hva de sier hvis du er veldig usikker).. dattern din trenger kos og omsorg. Hun spiser jo "normalt" og det er jo veldig veldig bra ;-) God bedring til jenta di forresten
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Barn under 3 Mnd som får feber SKAL til lege. De skal ikke ha feber og må derfor sjekkes opp. Står om du søker opp på nettet, og i spedbarnsboken. Veninnen min sin baby hadde også feber og han ble lagt inn for at de ville ha det under kontroll. Sier ikke dette for å skremme altså, bare informerer:) Så om jeg var deg ville jeg iallefall ringt legen min og hørt:) masse god bedring:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Hvis barn under 3 mnd har feber skal man kontakte lege med en gang, så jeg hadde nok tatt en liten telefon til legevakten ja. Ellers høres det jo ut som du gjør det riktige, fortsett å kontrollere temp med jevne mellomrom og følg med på allmenntilstand og våte bleier=)
LulaMed5 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2011 jeg ringte legevakta og de ville vi skulle komme til sjekk. Alle under 3 mnd med feber over 8,4 anbefalte de å komme til kontroll. Alt så fint ut heldigvis.Tok blodprøver og sjekket lunger osv av lege. Vi ble sendt hjem igjen og skulle ta kontakt igjen hvis feberen steg. Den er nå nede i 38,1! men takk for svar jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå