Gå til innhold

Bruker innsovningstablett og ønsker å bli gravid. Noen med kunnskap om dette?

Anbefalte innlegg

Jeg er revmatiker og har hele livet hatt problemer med å sove. Fått utrolig god hjelp av å bruke Stilnoct (innsovningstablett). Når jeg bruker den trenger jeg mye mindre smertestillende.

Har et ønske om å bli gravid, og engster meg for om Stilnoct´en kan øke sjansen for abort, evnt skade fosteret. Revmatologen min mener det er ok å bruke den, og at det er positivt at jeg trenger mindre andre medisiner. Legene mener det kan være likeså skadelig å gå med kroniske smerter med alle de stress-signalene det evnt sender ut.

Er det noen andre som er gravide, evnt fått barn og bruker Stilnoct eller andre medisiner under svangerskapet, som ønsker å dele erfaringer til en engstelig prøver...?

• 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei..

Kan ikke si jeg har så mye kunnskap om emne. Men brukt imovane i perioder. For meg fungere paralginforte bedre som sove medisin. Men tar den så sjeldent som mulig. Etter vi bestemte oss for å prøve å bli gravid sluttet jeg på ibux og lgn og tok heller paracett daglig. Når graviditets testen ble positiv kuttet eg ut eller ned på mye medisiner (går på en del ulike). Og etter timen med fødselslegen har jeg kuttet ut paracett. Det har selvsagt økt smerten i kroppen min. Så siste to ukene har vært seng og sofa. Er forsatt veldig kort på vei så, krysser fingrene.

Jeg tok insovnings tabl før eg viste eg ar gravid. Dette mente legen var greit, men jeg måtte ikke ta dem nå. Slik jeg forstår det er det noe medisiner man absolutt ikke må ta, noen som er risiko avveining, og her kan leger har litt ulik mening..

Imovane skal ikke ha noe effekt på om man klare å bli gravid, om detter gjelder stiln vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...