Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi setter nå i gang med vårt 4. IVF forsøk og skal til Maigaard i Danmark. Å gå privat blir jo dyrt, så jeg tenkte det kanskje det kunne være noe å spare hvis det var mulig å kjøpe IVF medisinene i Sverige? Er det noen som vet noe om det? Jeg har hørt at det er like dyrt å kjøpe medisinene i Danmark som her ihvertfall.

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper du i utlandet får du ikke refundert de.

Danmark er hakket dyrere enn her, Sverige vet jeg ikke.

Lykke til.

Skrevet

Vi har allerede hatt tre forsøk, så da får vi vel ikke refundert pengene for medisinene fra NAV lenger?

Skrevet

Nei, refusjon er ikke aktuelt for dere lenger.

Jeg vet det er noen som har handlet medisinene i Sverige og spart noen tusenlapper, avhengig av hvor mye man trenger.

Jeg tror de tok kontakt med forskjellige apoteker for å finne ut hvilke medisiner de kunne skaffe og hvordan de skulle gå frem mhp resept etc.

Får håpe noen som har gjort dette kan svare deg - men jeg tror det bare er å begynne å ringe rundt.

Skrevet

Du kan spare ca et par tusen på en kur. Men du må bestille de først...

Jeg var i kontakt med Kronans apotek på Nordby, tlf. +46771612612, også fakset over resept da. Du får faksnr. av de :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg kjøpte medisiner i Sverige ifjor sommer. Kjøpte for ca. 13000,- norske, og sparte totalt kr. 400,- - kursforskjellen medregnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...