Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som kan hjelpe meg?

Min lille blir så lett sår i stumpen,og jeg lurer på om det kan være papirbleiene som gjør han slik?

Han blir ofte så sår at han sprekker, og jeg kan ikke skjønne hva dette kommer av :/

Jeg lar han jo ikke gå med bæsj i bleia lenge etter han har bæsja, bleia blir jo skiftet med engang!

Og våtservietter kan det ikke være, for det bruker vi ikke! Her bruker vi rett og slett vann og klut eller en dusj for å få han ren.

Om det er slik at han ikke tåler papirbleier, kan jeg få lege erklæring på det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du byttet merke eller bleie? Ville prøvd det. Her blir min rød og sår av den vanlige livero bleien. Tror den er for tett for han. Bruker jeg up and go så forsvinner rødheten og om han er sår, så går det fortere over enn om jeg bruker vanlig libero.

Om du kan få en legeerklæring vet jeg ikke, men det er jo bare å høre med legen.. :)

Skrevet

Jeg har prøvd Libero vanlige bleier og up and go, pluss pampers active fit på han.. Han er sår uansett føler jeg :/

Skrevet

Prøv å bytte bleiemerke i alle fall... Tantegutten min reagerte veldig på Pampers bleiene... men Libero sine gikk greit...Verdt forsøket i alle fall...

Skrevet

Var plaget med dette selv, familien min trodde nærmest at vi aldri skiftet på ham siden han var så sår, noe som vært svært frustrerende siden vi skiftet OFTE. Og ikke minst prøvde vi både Pampers og Libero.

På 6 ukers kontroll fikk vi beskjed om at jeg kanskje hadde soppinnfeksjon, som jeg allerede visste. Sopp Innfeksjon kan gå videre til babyen under amming, ikke noe farlig, men de kan få utslett i bleien av det.

Har jo ikke peiling på din, men her var iallefall det problemet. Med Calesten behandling hos meg så ble alt bra igjen.

Skrevet

Men prøv forskjellig merker først.

Skrevet

Min lille får mme, har ikke ammet han siden han var 3 uker gammel pga null melk i "meieriet".. Så tror ikke det kan være det heller :/

Det er virkelig frustrerende for i tillegg til sår stump så får han ett hvitt belegg i valkene ved siden av understellet, om du skjønner? så vet ikke om det kan ha en sammenheng?

Skrevet

Jeg syns absolutt du skal prøve et annet merke, vår kar ble litt rød etter å bare ha brukt libero noen timer, men da vi skiftet til Pampers var alt Ok igjen. Så prøv det, og om det ikke funker så snakker du bare med helsestasjonen om tips?

Skrevet

da skal jeg prøve det,for om det hjelper så er jeg fornøyd :)

Er jo kjedelig når ungen er så sår i stumpen at h*n faktisk sprekker :/

føler nesten en gjør noe galt da,selv om en faktisk ikke gjør noe galt i det hele tatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...