Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke nok melk til guttebassen så når jeg har gått tom får han en liten dose MME. Jeg er ganske grønn på dette så lurer på hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal ut på senter osv.?!

Jeg koker vann, så avkjøler jeg det , blander i pulver og gir til minsten. Men hvor skal man koke vann når man er ute på tur ? Kan jeg koke vann å ha det i kjøleskapet og så blande i pulver og varme i varmebad ?

Huff føler meg helt lost jeg.

Så dere som bruker MME hvordan gjør dere det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha med en liten termos med varmt vann og en flaske med kaldt vann (du kan koke og kjøle ned om babyen ikke er så gammel). Pulver kan du ha i urinprøveglass ferdig oppmålt. Så blander du omtrent halve halve med varmt og kaldt (litt mer kaldt enn varmt) og så har du i pulveret. Går fort og er enkelt:)

Eller så kan du ta med ferdigblandet mme og få dem til å varme opp i mokro på en cafe:)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

På flaskeposten.org finner du en del informasjon om MME, man føler seg ofte veldig lost når man plutselig må forholde seg til dette ;-)

Du kan koke vann, avkjøle og ha i kjøleskap og så varmer du bare den mengden du trenger, når du trenger det. Noen heller avkjølt vann på en flaske og tar med seg kokt (varmt) vann på en termos, slik at når de trenger melken, kan de blande seg frem til passe varmt vann ute.

Jeg er av de mer bedagelige, så jeg kjøper rett og slett bare en ferdigblandet og har i stelleveska jeg...semper sine er fine, for de kan du rive opp, nans må man klippe med saks ;-)

Skrevet

Jeg gjør det veldig enkelt.

Koker vann, har på flasker, har de avkjølte flaskene i kjøleskapet, så tar jeg ut en flaske, varmer i micro (Eller vannbad om det ikke er micro tilgjengelig) har i pulver og rister. De fleste cafer\sentere\ammerom osv har en micro tilgjengelig. Så skal jeg et sted så tar jeg bare med meg flaske med kokt avkjølt vann og en pulverdispenser. Har en termos fra Fischerprice med et stort godt lokk som flasker passer perfekt oppi om jeg skal på langtur, eller ikke vet om det er micro tilgjengelig. Den termosen kjøpte jeg på nille for 79kr. Sjeldent den blir brukt nå, men den var gull verdt når minien var 2-4mnd og spiste ofte.. :P

Jeg syns og at alt "flaskestyret" var fælt, og visste ikke hvordan jeg skulle gjøre det, men etter none uker så sitter det, og man gjør det uten å tenke.. :)

Skrevet

Ha ferdig oppmålte flasker med kokt vann i kjøleskapet (holdbar i 24 timer)

Varm opp en flaske i mikro til 40 grader

Ha i pulver (gjerne ferdig oppmålt i dispenser, urinprøveglass eller annet)

Riste, riste

Servere (bør drikkes innen 1 time og skal ikke varmes opp igjen)

PASS PÅ: å riste vannet godt, slik at du ikke får lommer i vannet som er for varme. Hvor lang tid det tar å varme vannet vil variere fra mikro til mikro samt hvilken effekt man bruker.

På tur uten tilgang på mikro kan man eventuelt varme på vannbad eller lære seg blandemetoden :-)

Ellers mye nyttig info om flaskemating inne på flaskemelk-forumet eller flaskeposten;

http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/1064

Lykke til =)

Skrevet

Kommer og an på alderen til gutten din - mener det er fra 6 mnd at du slipper å koke vannet. Da er det bare å fylle i springvann og enten slenge i mikro (har de fleste kafeer) eller så kan du be om en suppeskål med kokvarmt vann i som du setter flaska i for oppvarming.

Begynner med flaskestyret selv på barn nr 2 i sommer - hadde glemt hvor mye styr det var i begynnelsen!

Men jeg pakket alltid med meg en termos med ferdig kokt og varmt vann + en MME dispenser fra Avent. Da var det bare å blande sammen.

Skrevet

Haha, så ikke at det var et eget forum for flasker *pinlig*

Uansett takk for svar. Nå ble jeg en smule klokere :)

Godt det er noen som har gjort dette før meg :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det er visstnok dette forumet som er mest aktivt uansett, så her er plassen å gå hvis man vil ha svar raskt ;-)

Bare et lite obs... Jeg ville ikke brukt varmt vann fra springen, heller kaldt vann som jeg så varmet opp. Det er mye diskusjoner rundt dette, men når man ikke vet sikkert ang. tungmetaller osv. ville jeg heller brukt 30 sek ekstra i mikroen for å varme det ;-)

Skrevet

Nå får min tulle mest mm, men når hun trenger litt tilegg gjør jeg det på denne måten.

Jeg kjøper ferdigblandet mme. Synes det er lettvindt. Også har jeg kjøpt en sånn flaske med patroner som varmer opp melka "av seg selv" på Babyshop. Har ikke testet den selv enda, men synes den virket genial!

Skrevet

Hvem nevner varmt vann fra springen?! Det må du ikke finne på! Jeg tenkte på å ta kaldt vann fra springen som du varmer opp.

Enten varmer du flasken i mikroen eller i en suppeskål med kokende vann.

Skrevet

Jeg gjør slik hanna30 foreslo. Men husk at du ikke kan lage mme før du drar ut, den må være helt fersk:) Så de ferdigpakkene man får kjøpt i butikken synes jeg er helt genial:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...