Gå til innhold

Dere som sitter i kassen.... er det ofte at folk ikke har dekning på konto når de skal betale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener da helt vanlige folk, folk som meg, som egentlig ikke sliter økonomisk, men vi har jo ulike kontoer for det ene og det andre og det er litt vanskelig å holde styr på alt sammen hele tida.

Ikke overført tilstrekkelig, glemt at man har handlet en stor ting, når man trekker kortet på Rema eller bensinstasjonen?

Eller er det bare de som er mer pressa økonomisk som får avvist i kassen? Jeg kan jo bare dra et annet kort, enten minibank kort eller kredittkort, så ikke noe problem, men man blir jo litt flau allikevel :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i butikk...Men jeg aner faktisk ikke hvorfor kortet blir avist alltså...Om de har en "presset" økonomi eller ikke, hvordan kan jeg vite det??

MEN jeg trenker mitt når kunden drar 4-5 forskjellige kort og ALLE blir avist...

Skrevet

Jeg jobber ikke i butikk nå, jeg gjorde det tidlige.

I løper av de 2 årene jeg satt i kassa på Rimi kan jeg ikke huske at noen har trukket kortet, og ikke hatt dekning.

Jeg personlig har klart å avmagnifisere kortet mitt 2 ganger selv og fått det avvist i kassen. 2 ganger meg 3 ukers mellomrom. Samme butikk. Samme kassadame. En liten smule flau..

Skrevet

Det er jo ulike feilmeldinger vi som kunde får opp, trodde dere fikk samme opp. Kortet kan ikke leses, feil pin!?!, avvist, manglende dekning på konto.

Skrevet

Hehe... Jeg jobber ikke i butikk, men er en vimsekopp som ofte glemmer at jeg har kjøpt noe stort/dyrt og dermed tenke på at kortet kanskje er skrapt, så opplever jevnlig at kortet blir avvist. Det er jo ikke noe problem siden jeg alltid har en buffer på min egen lønnskonto, men litt småflaut der og da likevel. Verste var en periode på ca 5 måneder når jeg ikke fikk somlet meg til å få nytt bankkort til lønnskontoen min (måtte inn å ta bilde og signere, men bodde langt unna og glemte det de få gangene vi var "i byn"), for da hadde jeg ikke back-up kort og måtte flere ganger ringe mannen på jobb og be ham overføre penger...mens jeg stod i kassen og trippet...ganske rød i toppen, hehe... Men de fleste i kassen er hyggelig nok til å smile og si at dette opplever de ofte, så jeg må ikke tenke på det ;-) Jaja...

Har i hvertfall ikke noen økonomiske problemer, men er altså litt over snittet vimsete og distre til tider.

Skrevet

Jeg står i kasse, ikke dagligvare da, men bakeri. Og allefall en gang daglig så er det kunder som får kortet avvist. Men hvorfor DET vet ikke jeg :) vil egentlig ikke vite heller....

Hender de sier...jammen jeg brukte det jo nettopp der og der...så sier de at de løper ned i minibanken, men kommer ikke tilbake da så....

Skrevet

Jeg stod like bak ei dame på danskebåten. Det var kø for å få tatt ut penger med bankkort i resepsjonen, og dama oppdaget at hun hadde glemt bankkortet sitt og hadde nok heller ingen kontanter med seg. Da prøvde hun et øyeblikk å sjarmere seg til å få ta ut penger likevel, men fikk kontant(!) nei fra resepsjonisten.

Skrevet

Fint det ikke bare er meg. Men som hun Rimi dama her opp sier, hun satt i kassen i flere år, og har aldri opplevd det. ER så lei av å være et rotehue!

Skrevet

HVA ? Er det virkelig flaut å bli fremstillt som blakk ? Hva er så galt med det da................

Skrevet

Hvordan ser man forskjell på "vanlige folk" og "folk som sliter økonomisk"?

Skrevet

Jeg har flere kontoer, men har bare kort til den ene. Og jeg har aldri alle pengene på den med kort. Av og til kan det være sånn at der er akkurat litt for lite på kortkontoen, men da tar jeg bare mobilen og overfører mellom kontoene mine :) Det er sjelden, men det skjer.

Skrevet

Jeg jobber i klesbutikk, og det er veldig sjelden noen ikke har dekning, eller ikke har cash eller et annet kort å dra, eventuelt må overføre penger via telefonbanken. Hender kanskje en gang i måneden at noen ikke får godkjent det første kortet sitt, og 2-3 ganger i året at noen må la varene bli igjen fordi de ikke har dekning.

Om dette er folk som er "presset" økonomisk aner jeg ikke, folk kan jo kle seg pent selv om de er blakke, og det er vel eneste induksjonen jeg har på folks økonomi.

Skrevet

Før var vi bedre økonomisk, vi hadde god råd. Da skjedde det meg ofte. Nåer vi skrape blakk, og det skjer meg nesten aldri. Rett og slett fordi jeg nå hadde blitt drit flau, før hadde jeg jo penger så da brydde jeg meg ikke om det, da bre rota jeg med hvor mye jeg hadde på hvilken konto. Nå derimot vet jeg at jeg alltid er blakk og har mye bedre oversikt over pengene mine.

Grunnen til at vi alltid er blakke nå er ikke fordi vi rota det til, men fordi vi fikk en enorm utgift som raserer hele økonomien vår, et engangstilfelle.

Skrevet

Når jeg jobba på meny var det ofte det sto avvist! Men som oftest tok de da opp et annet kort og da var det ok. Eller det var fjortiser som ikke hadde penger på kortet..

Skrevet

Vi har god råd, men må innrømme at jeg har litt lite kontroll (ja mannen som betaler alt av regninger etc.). Det hender dessverre litt for ofte at jeg trekker et kort det ikke er dekning på. Men har jo fler, så bare gå videre i bunken.

Når jeg jobbet på shell fikk vi ulike koder på hvorfor betalingen ikke gikk gjennom, den ene var "ikke dekning".

Skrevet

Ja, det hender innimellom. Det er fordi jeg har regnet feil når jeg f.eks er på kjøpesenter og har handlet endel, og jeg har overført sånn ca nok til kontoen min.

Har flere konti, og overfører til kortet mitt omtrent det jeg trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...