Gå til innhold

Trenger hjelp raskt!! Ang. mengde morsmelkerstatning, reiser imorgen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise imorgen og ha barnevakt hele helgen. Jeg ammer, så aner ikke hvor mye morsmelkerstatning barnevakten skal gi lille på 6 mnd.. (har ikke nok utpumpet morsmelk).

Jeg pleier å amme han om morgenen, etterfulgt av grøt og sviskemos. Neste måltid ammer jeg han får han får frukt. Så er det amming etterfulgt av middag, og til slutt ammer jeg han før grøt og sviskemos på kvelden. Men jeg aner jo ikke hvor mye han drikker.

Noen som gir morsmelkerstatning fast som kan gi meg en pekepinn? Synes det som står som veiledende på pakka høres veldig mye ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd med 150 ml først. Ser det ut til at han vil ha mer ville jeg jeg laget litt mer neste måltid, men jeg tror det bør holde. Da får han 600 ml per dag + fast føde, så det vil jeg tro holder for en på 6 mnd.

:-)

Skrevet

Min er seks måneder og drikker fra 130-210ml til hvert måltid. Men det er veldig individuelt, så synes du kan ta det som står på pakka som utgangspunkt. Så ser jo de som passer ham om han drikker alt eller ikke, og kan justere det litt. Min drikker mye mer om morgenen enn utover dagen da, så sånt kan jo også variere.. :)

Skrevet

sier akkuratt det samme som hun over:) bare prøv deg litt frem og se :)

Skrevet

Eneste jeg reagerer på er - vet du om han tar flaske?

Jeg hadde prøvd med 150-180 ml vann, se på MME esken for hvor mange skjeer som skal ifht mengde vann.

Skrevet

Takk for svarene :o) Har hørt at melkemengden ikke bør overstige 500 ml pr dag, så hvis jeg går for ca 150 ml på morgenen, 200 på formiddagen når han bare får frukt og 150 på kvelden blir nok det bra.

Han tar flaske ihvertfall :o) Vi har øvd :o)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi har vel etter mye diskusjoner og Hanna30's mail til diverse leverandører kommet frem til at de kan drikke så mye MME de bare vil?

Men uansett, er det ikke barnevakten som skal blande MME da? Hun får jo bare se om det rekker, om det er for mye eller for lite?

Skrevet

Uansett kan de iallefall drikke mye mer enn 500ml:) Det er debatter om de bør drikke mer enn 1 liter over lengre tid, men siden det bare er noen dager du er borte gjør det i hvert fall ikke noe at hun drikker så mye hun vil ha! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...