sandra84 Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Tenkte å kjøpe smokk å ha med på sykehuset, men lurere på hvilket merke som er "best" ?
Mia29 Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Det er så forskjellig hva ungene liker. Jeg kjøpte noen superdyre som var bra for tennene sist. De ville datteren min aldri ha. vi endte opp med MAM med silikontut. Samme somman får i alle matbutikker. Det er forøvrig ikke noe must å ha med smokk på sykehuset da man anbefales å vente litt med smukk frem til ammingen er godt etablert. (Nå skal det sies at datteren min endre med å få smokk allerede første døgnet fordi hun lå på intensiven og hadde et ekstremt sugebehov. Vi fikk aldri ammeproblemer av den grunn. Men tror likevel det er en grei hovedregel.)
Tulla med tre små Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 No doubt: NUK. Vi har to små, men har ikke startet med smokk før ammingen har kommet skikkelig i gang, for ikke å skape sugeforvirring hos ungen. Du kommer ikke til å trenge smokk på sykehuset. Spesielt ikke hvis du har tenkt å amme. :-)
flypapir Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Vi har best erfaring med nuk som start-smokk. Bestiller de på navnesutten.dk (veldig praktisk, hvertfall når de blir større + at de er billigere enn i butikkene). Alle ekspertene anbefaler at man venter med smokk til ammingen er vel etablert. Vi gjorde det med eldste, og ventet en uke. Slet da veldig med å få henne til å ta den.... Med minstemann ga vi smokken da han var et par dager gammel, gikk strålende (men da gikk også ammingen bra i forkant)..
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Bare vanlige avent smokker man får på butikken. Og bruk silikon smokk ikke latex. Det er pga når ungene sutter på disse latex smokkene så suger de dem store til slutt. Og da har man et stort problem for da vil de ikke ta nye smokker. Silikon utvider seg ikke.
3gutter_og_1jente Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Her har barna aldri tatt noe annet enn NUK, så går for dem denne gangen også. Vi har vært storhandlere på navnsutten.dk med to av barna og kommer nok til å handle der igjen etterhver denne gangen også. Og som de andre har nevnt over her så vent med smokk til du har fått i gang ammingen. Min eldste lå på nyfødt intensiv, og fikk smokk der, vi fikk aldri igang ammingen.
sandra84 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2011 Tusen takk for svar Satser på å vente til amminga er i orden å ha noen tutter på lur hjemme å prøve etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå