*LillaMeg* Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Min lille på 8mnd har alltid elsket å bade og dusje.. Aldri gjort noe av det. Var litt skriking\sutring når han var nyfødt, men litt varmere vann (38grader) fikset det. Vi har gått på babysvømming de siste 3mnd, og han elsker det.. Plasker, ler og dukker under. Ingen oroblemer å dusje med meg eller pappaen. Men nå har han begynt å hylgrine når vi bader han hjemme. Samme om det er i en balje eller i badekar. Hyl og skrik.. :s Så lurer på om det er noen andre som har opplevd dette? Lurer litt på om det er pga at han er nå vant til 35grader, og 38 blir for varmt? Er jo litt merkelig, og jeg er jo redd for at han skal bli utrygg i vannet.. :s Vi er jo alltid med han når han bader selvsagt. så han er jo ikke alene.. Noen andre tips?
gittbett Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 har du prøvd å ha med en vanntett leke til han når han bader hjemme? slik at han kan leke samtidig som han bader? kan kanskje hjelpe han at du viser at du er trygg i badekaret? Og at du bader sammen med han for å vise at du liker badekaret?
*LillaMeg* Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2011 Vi har badet noen ganger med han, og det går greit, men er redd for å gjøre det til en vane.. :s Så gjør det bare de gangene han MÅ bade.. Leker har vi, men det hjelper ikke. Eller, det hjelper etterhvert.. Men går en liten stund der han bare skriker, så får vi roet han nok til at han kan utforske litt..
gittbett Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 hmm.. skjønner dere ikke vil gjøre det til en vane.. de skal jo bade alene også Jeg vet ærlig ikke hva dette kan komme av :/ Har du prøvd å snakke med helsestasjonen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå