tiddeldiii Skrevet 6. januar 2011 #1 Del Skrevet 6. januar 2011 Hei, Jeg skal ha dagmamma til min dattter pga mangel på bhg plass og lurer på hvordan dere gjør det bl.a i forkant av ansettelsen? Krever dere politiattest av dagmammaen? Skriver dere arbeidskontrakt, og i såfall hvordan? Hvilken pris er akseptabel? Svart eller hvitt arbeid?? Hvor mange timer har dere barnet hos dagmamman hver dag? Hva er en god dagmamma og hva er en dårlig dagmamma.. noen erfaringer? Jeg synes det er veldig skummelt å la en villt fremmed passe babyen min... og gruer meg veldig til dette.. jeg føler at det nærmest er en stor risiko å ta og jeg er redd for å la en uansvarlig person passe barnet mitt. Hvordan kan jeg unngå dette når jeg ikke kjenner dagmammaen? Jeg håper inderlig det er noen som vil svare meg på noen av disse spørsmålene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142750934-til-dere-som-er-eller-har-dagmamma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. januar 2011 #2 Del Skrevet 6. januar 2011 Vi hadde dagmamma til 1.mann. Hun hadde jobbet som assistent i bhg og var hjemme med egne barn. Tenkte ikke å spørre om politiattest. Men man bør kanskje det dersom man ikke kjenner til vedkomende fra før... Vi var på besøk hos den potensielle dagmammaen på forhånd. Det synes jeg er greit for da får man se hvor poden tilbringer dagene, samt at du kan se litt ann hvordan hun forholder seg til barnet ditt. Det beste er jo om man får anbefalt eller kjenner til en god dagmamma, men det er det jo ikke alle som gjør... Vi diskuterte litt hvordan vi ville ha det, pris ol. Så skrev vi kontrakt. Kontrakt er bare vits med hvit dagmamma. Vår betalte skatt, og synes det er en helt klar fordel. For det første er det lovlig (DU kan bli stilt ansvarlig om dagmamma ikke betaler skatt, nye regler fra 1.jan i år), for det andre kan du trekke det fra på selvangivelsen (kan føre opp intill 25000? for barnepass), samt at du sikrer henne dersom hun skulle bli syk eller gravid ettersom hun da er registrert som arbeitstaker. (du trenger ikke betale arb.giver avgift) Vi betalte henne 4900kr mnd. Husk at du beholder kontantstøtten så lenge ikke dagmamma motar støtte mht dagmammajobben.Da blir "egenandelen" kun 1600kr og det er ikke så ille.. Om du er interessert i å se kontrakten vi brukte, kan du sende meg en PM med mail adr.din. Tror også du finner noen forslag om du søker på nettet. Så er det bare å tilpasse den egne behov... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142750934-til-dere-som-er-eller-har-dagmamma/#findComment-142751665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiddeldiii Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 7. januar 2011 Tusen takk for svar!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142750934-til-dere-som-er-eller-har-dagmamma/#findComment-142755160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå