Gå til innhold

13 mnd, nødvendig å fortsette med "kjøpegrøt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan jeg begynne å gi vanlig havregrøt f. eks? Er det noe spesielt i grøtene fra Småfolk etc. som gjør at jeg burde fortsette m den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke nødvendig med kjøpegrøt. Vi sluttet å gi vesla når hun var 8 mnd gammel, da ville hun ikke ha mer. Samme med to av de andre barna våres, de sluttet rundt 8-9 mnds alder. Så lenge dere som familie har et noenlunde sunt og variert kosthold, så får hun i seg det hun trenger av vitaminer, jern osv.

Skrevet

Legger stor vekt på et sunt kosthold her i huset. Takk for svar :-)

Skrevet

Ikke nødvendig nei. Brød funker like bra, og bruker dere jernholdig pålegg og f.eks bruker aprikosmos til grøten (og/eller andre c-vitaminkilder) så er det overhodet ikke nødvendig. Eneste kan jo være for variasjonen sin del- hvis han er veldig glad i kjøpesgrøt kan du kanskje kjøpe en pakke innimellom om du vil:) Gjorde det jeg, var redd for at han skulle bli lei havregrøt og brødskive... var nok grunnløst trur eg, elsker brød, men likevel:)

Skrevet

Jenta mi er 15 mnd og spiser det fortsatt, men hun liker det veldig godt til kvelds. Til frokost vil hun ha skiver.

Er bare sunt det, så hun får holde på en stund til om hun vil:)

Skrevet

Han er veldig glad i grøt, og spiser brød til lunch, så tror ikke jeg bytter den ut enda. Men greit å kunne lage vanlig havregrøt som jeg og spiser til frokost. Får prøve å se hvordan det blir tatt i mot. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...