Gå til innhold

Gravid med nr. 2 og i ferd med å bli alene

marthebr

Anbefalte innlegg

Hei.

Mitt første innlegg her, men håper og tror at jeg kanskje vil få svar på noen av spørsmålene mine.

Jeg og samboeren har en sønn på 2 år, og jeg er gravid i uke 28 med nr.2. Dette burde vært en tid preget av bare glede, men dessverre ble det ikke slik.. Samboeren(nå eks sådan) har forelsket seg i en annen, og har valgt å fortsette kontakten med henne fremfor å engasjere seg i resten av svangerskapet+fødselen.

Det er et fryktelig tungt valg å skulle fortsette denne graviditeten alene, og også vite at han går glipp av babys fødsel og det aller første møtet, men det er slik det må bli for at jeg i det hele tatt skal klare meg gjennom dette.

Så kommer mine spørsmål:

-Siden vi har felles boliglån, vil jeg da miste retten på noen type støtte? Vil det lønne seg for meg å overføre hele boliglånet på meg selv?

-Fordelingen av 2-åringen er vi ikke enige om enda, har ikke kommet så langt i prosessen. Men i første omgang tror jeg det vil bli annenhver helg/torsdag-søndag hos pappa, og resten hos meg. Dette er en avtale vi håper å bli enige om uten å måtte gå gjennom NAV.

Men så lurer jeg litt på hvordan det vil bli når baby blir født? Da blir det jo umulig med en fordeling en god stund fremover,så vil jeg da bli sett på som aleneforsørger for babyen?

-Jeg jobber 100% som assistent i barnehage med en månedslønn på ca. 14000,- etter skatt. Er nå sykemeldt 50%. Har krav på foreldrepenger, så da har jeg kanskje ikke krav på overgangsstnad?

Jeg har mange spørsmål og tanker,så det ble kanskje litt rotete. Men håper noen har erfaringer eller svar som kanskje kan hjelpe litt!:)

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

hei...når jeg leste dette synes jeg synd på deg...

jeg er alene med mine barn,men datter på 7år bor hos far nå å skal flytte tilbake når hun er 12år.jeg har en sønn på 3år som ikke har kontakt med far.å så er jeg gravid igjen.

jeg har ikke vært heldig med menn...å fant ut jeg er utrolig fruktbar.

vel...det er lenge siden du skrev dine spørsmål....så du fikk sikkert svar på de tingene du lurte på.men er bare å gå inn på nav.no så finner du ut av det meste av dine krav.

og på ditt pappir kan du ha hele ansvaret....selv om et annested han står som far!det synes jeg hverfall jeg har hørt...

jeg håper du har det bra nå å kan kose deg masse!husk tenk på deg å barna! *smil*til deg til en mor fra en mor*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...