Gå til innhold

Sender du takkekort for gave i forbindelse med fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør alle dette?? Vi gjorde det med førstemann. Nå er tuppa 2 mnd og har ennå ikke sendt takkekort. Vet ikke om jeg orker denne gangen ;/ Har jo nettopp sendt julekort av barna. Hva gjør du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal, men har ikke fått ut fingeren!! Min er 2,5 mnd !! Ahh, så er det innvitasjoner til navnedag også, øhh, det er litt kjedelig, men sikkert enda kjedeligere om jeg ikke hadde fått noen gaver, må jo takke...

Skrevet

Vi har sendt takkekort for gaver. Men jeg kombinerte takkekort for dåpsgave og julekort. Nå er snuppa 5 måneder og fortsatt får vi gaver. På takkekortet er hun ganske lita, men jeg sender takkekort så lenge vi har. Om vi får flere gaver når det er tomt, kommer jeg nok til å sende en mms når hun har på seg tøyet hun har fått. Det har jeg fått fra andre som ikke har sendt kort, og det synes jeg også er veldig hyggelig å få! Da ser man jo at det man har gitt faktisk er i bruk:)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Ja, jeg sendte vel ut 6 eller 8 uker etter fødsel. Husker ikke helt. Hadde jeg fått unge før jul, så hadde jeg kombinert det med julekort. Men det er kanskje litt sent nå! :P

Skrevet

Vi gav/sendte et par måneder etter fødselen. Synes det er høflig å takke ordentlig, men det kan selvfølgelig gjøres på andre måter også :) Var et styr med fødselstakkekort, dåpsinvitasjoner, dåpstakkekort og julekort, hehe :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Fødselstakkekort?? Nei vettu meg hva! Her har man ligget og født og så kommer noen og slenger til deg en body eller to i helt feil størrelse og så skal man ordne med takkekort og greier?? Nei ellers takk...hehehehe....nei, men seriøst, det er første gang jeg hører om noe slikt...kanskje vi er usedvanlig uhøflige her jeg kommer fra da...men forventer folk takkekort?

Kunne kanskje sendt takkekort til de som ga litt dyrere gaver, men det var jo nærmeste familie, og det føles litt stivt å skulle gi takkekort til mamma og pappa liksom...de takker man jo ærbødig når de er på besøk (annenhver dag...).

Jeg hadde aldri forventet takkekort for å si det slik...og da burde man vel sende takkekort etter fødselsdagsgaver også?

Høres fryktelig omstendelig ut...

Skrevet

Sender takkekort til de som har sendt gaver. De som kommer på besøk får jo takken der og da.

Skrevet

Her hos oss sender vi takkekort når vi får gave til babyer. Jeg har alltid fått takkekort, og sender til alle jeg har fått gave fra. Synes faktisk det er ganske hyggelig å sende takkekort og jeg.

Skrevet

Ja, jeg sender takkekort til alle som har gitt gave eller blomster ifb fødsel! Og det tror jeg at jeg har fått fra alle som jeg har gitt gave til opp gjennom også. Trodde det var veldig normalt!

Skrevet

Jeg kombinerte jule og takke-kort, var heldig med at det passet slik :)

Jeg er selv vant med å få takkekort for gaver jeg gir, ofte med bidle av den nyeverdensborgeren, synes det er hyggelig å se - og få :)

Skrevet

jeg er ikke vant med takkekort i forbindelse med fødsel, sendte ikker ut med nr 1 å heller ikke med nr 2, vi har ikke fått av andre heller. Har takket fint når vi har fått gaven :)

Vi sender ut takkekort for dåpsgave da.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg trodde takkekort gjaldt etter dåp, konfirmasjon, bryllup og feiring av "store" bursdager...jeg må si at jeg helt ärlig hadde veldig mye annet å tenke på enn å sende/lage takkekort, de förste ukene satt jeg vel mest pal i sofaen med lillen på puppen og var mer eller mindre i sjokk over det nye livet :-p Men vi takler det jo alle på hver sin måte.

Men likevel, må si at selv om det kan väre koselig både å lage og å få takkekort, så synes jeg man bare öser på mer og mer "things to do"...de nybakte mammaene har vel nok med seg selv om de ikke skal tynges av mer forventninger og ansvar...håper dette ikke er en skikk som brer seg ut, beklager, må bare väre helt ärlig.

Skrevet

Det er vanlig ja. Jeg bestillte på nett, enkelt og greit. Du har sikkert flere fine bilder å velge mellom.

Skrevet

Nå MÅ jo ikke mammaen gjøre dette, da, mange har jo en pappa i huset ;) Jeg tror nok denne skikken er ganske så utbredt allerede, så det er nok for sent å stoppe utviklingen ;)

Skrevet

Jeg gjorde det med nr 1, men nr 2 er 9 mnd straks, og har fremdeles ikke fått ut fingern;)

Men ser enda at kortet fra barn nr 1 står fremme, eller henger på kjøleskapet hos venner å sånn:-) Det er jo koselig:)

Skrevet

Ja, vi gjorde det. ...noen mnd etter han kom til. Det sto enkelt " takk for gaven" og da kunne vi også bruke de etter navnefesten da vi fikk gaver fra andre enn de første. Kjempe kjekt!

Skrevet

Sendte takkekort forrige gang ene og alene fordi min manns wannabe-overklasse-tante ga klar beskjed om at det var forventet.. Men alle syntes det var så koselig og har bildene framme ennå, så kommer nok til å gjøre det samme med lillesøster også :)

Skrevet

jepp..sendte takke kort ifm fødsel vi også....går enda å grubler på om alle har fått for jeg var laaangt inni ammetåken på den tid hehehe:) dette var jo rett før jul så ble ikke noe julekort i år da.....nå skal det snart sendes ut dåpsinvitasjoner og deretter takkekort for ifm den....

så høflig atte ;) hahaha...

Skrevet

Siden lilleloppa ble født i slutten av september og vi fikk gavene litt spredt utover høsten, så skrev vi rett og slett bare en liten takk på julekortene vi sendte ut før jul, enkelt og greit ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...