Gå til innhold

Gir jeg henne for mye mat? Baby 5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet mitt går helt normalt opp i vekt. Men hun kaver og gulper mye. Er det fordi jeg gir for mye mat? Jeg hører at andre med babyer på 5 mnd gjerne ikke ammer oftere enn hver 3 time i snitt. Her i huset kan det være så ofte som en gang i timen. Det er kun om natten hun spiser hver 3-4 time.

Nå i kveld for eksempel drakk hun mye morsmelk klokken halv seks. Hun gulpa opp en god del. Nå når pappaen er ferdig med kveldsstellet har jeg tenkt å gi henne et par teskjeer med grøt(smaksprøver bare). Så når jeg legger henne i senga tenkte jeg å sjekke om hun ville ha en liten "påtår" før hun legges ned. Er dette for mye og tett mating? Er det derfor hun er kavete og utilpass av og til? Føler meg så lei meg når hun blir slik inn i mellom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ammer vi også ofte. Mini er 5 mnd idag og vi ammer hver time eller annenhvert time døgnet rundt. Vi har ikke begynt med annen mat ennå.

Jeg vet ikke om din kaver fordi hun får for mye, eller om det er andre årsaker. Min kvare og gulper lite.

Skrevet

Gulping kan være et tegn på mye mat i magesekken (men ikke nødvendigvis). Du kan jo prøve å tilby litt sjeldnere og se om det funker bedre?

Vet ikke hva du mener med helt normalt opp i vekt.. Men jeg har en i barselgruppen som har en som gulper enormt mye, og hun gir også ungen enormt mye mat... Hun henger MYE i puppen, men den ungen er svær også. Sjelden jeg sier at en baby er tjukk, men den er det ;-)

Skrevet

Det jeg mente med normalt opp i vekt er at hun ligger akkurat på snittet for sin alder( i følge vektkurven på helsestasjonen).

Gulping av for mye mat er en ting, men i blant gulper hun opp masse blank væske også. Regner med det er magesyre. Og noen ganger er gulpene gammel melk som har ligget så lenge at den har surna i magen. Skikkelig stinkegulper.

Har nevnt dette flere ganger på helsestasjonen, men får ikke noen spesielt gode råd så lenge "hun går normalt opp i vekt". Tror faktisk jeg ringer fastlegen i morgen. Hun må få ta en titt på henne for sikkerhets skyld.

Skrevet

Da regner jeg med du også er ganske trøtt om dagen hvis du har ammet døgnet rundt i 5 mnd. Jeg merker at energien har gått en del ned spesielt siste ukene siden hun fremdeles er veldig sugen på pupp flere ganger om natten. Skal begynne å gi henne litt mer enn smaksprøver med grøt nå. Hun er helt vill etter risgrøt med banansmak. Kanskje hun da sover litt mer om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...