Gå til innhold

Abort nr.5

Kvitveis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jah, då var det eit faktum... Femte aborten vår er i gong, og det kjennes TUNGT!

Dette er nok siste gong eg er gravid utan hormonar og andre medisinar, for no skal eg kjempa meg til god behandling på sjukehuset, altså! Dei gir jo tilbud om hjelp, men er dårlege på oppfølging, så må nok pusha på litt! :)

Det kjennes bittert. All kvalmen, trøttheten, gleden du får av å kjenna på magen og det vesle frøet som bur inni der. Tankane, bildene eg hadde i hovudet av ein liten unge med mine og hans trekk... Det er som eit ekte barn har døydd frå oss, eller meg (som nok har hatt dei tydelegaste tankane om det).

Så no skal det bli godt med ein pause! Etter sorga, vel å merka. Kjenner ho er sterk no, gråten ligg bak augelokka heile tida, og eg kvir meg til blødningane aukar på. Smertene kjem nok og til å bli sterke sidan eg kom heilt til veke 9 denne gongen...

Når eg har fått det litt på avstand skal eg tenka meir på kva eg syns om adopsjon, berre for å ha det som eit alternativ i bakhovudet. For sjølv om eg gjerne vil ha eit barn av meg og mannen eg elskar, er jo hovudsaka at me har nokon å gje omsorga vår til? Hmm... kjennes som ei slags trøyst, dette.

Huff. midt oppi dette kjennes det fantastisk bra med eit slikt forum, for de veit jo akkurat koss det er! Me skulle hatt medalje heile gjengen :)

.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff...:( Føler skikkelig med deg!!

Har du ikke fått noe som helst medisinsk hjelp etter 4 aborter? Nå etter 5 aborter må du i HVERT FALL få det...

Det er så synd at man må pushe sånn selv...

Huff, synes synd på deg. Vet egentlig ikke helt hva mer jeg kan si akkurat nå...

Lurt å tenke på adopsjon som alternativ. Ikke fordi det ikke er noe håp om å klare det naturlig, men fordi det som du sier kan være et likeverdig alternativ og det er godt å vite at man har mulighet til det.

Jeg skulle ønske det ikke var så mange i samme situasjon, unner ingen det. Men når det først er slik ER det fantastisk å ha mulighet til åå lufte tankene sine her!

Stoor klem til deg, håper det ikke blir altfor vondt...

Skrevet

Takk :)

Joda, har blitt utreda og fått tilbud om pergotime for å styrka eggløysinga før neste graviditet. Likevel er det litt sånn at eg må "masa" meg til den oppfølginga eg skal ha.

Nei, det er jo ikkje så masse å sei til dette dritet,anna enn at ein berre må komma seg gjennom. Las eit sitat av Winston Churchill i dag; "If you`re walking through hell; keep going."

Syns det var ganske passande. Me kjem jo gjennom dette på eit eller anna vis, heile gjengen :)

Skrevet

Huff da Kvitveis, dette var ikke de nyhetene jeg ønsket du skulle komme med nå, femte gang....så fryktelig urettferdig! Håper du får bedre oppfølging neste gang, som jeg har fått nå i mitt femte svangerskap. Måtte desverre miste 4 ganger før jeg følte at jeg ble tatt på alvor, men.

Ta vare på deg selv gjennom de neste ukene som sikkert kommer til å gå i bølgedaler, tenker på deg!

Varme tanker C

Skrevet

Dette var trist lesning. Det er alltid like vondt å lese at noen av oss har mistet nok en gang. Vil bare si at jeg tenker på deg, og ta godt vare på deg selv gjennom sorgen!

Trøsteklem

Skrevet

Så utrolig trist å høre... :( Det er jo det vi går og frykter hele svangerskapet, fra positiv test, at dråpen med blod skal dukke opp og at helvete braker løs på ny. Vi fortjener ikke å måtte gå gjennom dette gang på gang, hvor er rettferdigheten i det?

Uke 9 er tøft. Det er veldig mange dager siden du testet positivt, mange dager med usikkerhet og uvelhet, og etterhvert som ukene går begynner man jo å få et ørlite håp, til tross for at man vet hvordan det kan ende.

Ta godt vare på deg selv i ukene som kommer. Jeg vet så altfor godt hvor tøft det er i tiden etterpå...

Jeg vurderte også adopsjon etter min tredje abort. Det var herlig å vite at det fantes en utvei dersom det ikke skulle gå vår vei. Men plutselig gjorde det jo det, babyen kom til oss, så fortsett kampen - for den kampen SKAL du vinne! :)

Skrevet

Tusen takk for svar alle samen! Dei varmar veldig no! :)

Skrevet

Kva oppfølging har de fått? Medisinar, ultralyd, samtale osb. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...