Gå til innhold

Hjelp meg, damer! Klarer ikke bli enig med samboer.

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt at barnet skal få mitt etternavn. Dette fordi det bare er min familie (4 stk) i Norge som heter det, og hans etternavn er et av de vanligste i Norge. Dette var hans forslag, bare så det er sagt:)

Vi vet ikke hva vi får, men er blitt enige om jentenavnet Frida hvis det blir jente. MEN, problemet mitt er, at han vil at jenta skal hete Merete til mellomnavn, etter hans mor. Jeg bokstavelig talt Hater det navnet:(

Syns ikke det er fint i det hele tatt! Er dette noe jeg vil angre på hvis jeg sier ja? Barnet skal jo hete det resten av livet.. Burde jeg si ja bare for å være grei? Føler meg så slem når han sier at han vil det, mens jeg er helt uenig..

Huff.. Noen som kan fortelle meg om jeg burde la ham få det, eller prøve å finne noe annet? Det skal og sies at jeg har fått bestemme mellomnavn hvis det blir gutt, noe han er enig i. Det navnet liker han og.

Er jeg urimelig?

Fortsetter under...

Du burde ikke si ja for å være grei. Han sa ja til mellomnavnet du fant til gutt fordi han liker navnet, det er noe helt annet.

Ikke gi datteren din et navn du ikke liker. Det kan du virkelig komme til å angre på. Synes heller ikke Merete er noe fint. Frida er flott!

Lykke til :-)

Annonse

Hans farmor har et veldig fint navn; Anna, men det passer ikke til Frida.

Jeg har et mellomnavn som jeg flittig har brukt hele livet, og syns navn blir så mye finere når man har tre:) Derfor vil jeg ha et mellomnavn. Om ungen bruker det i voksen alder er jo opp til den selv:)

Hva synes dere om å bruke sitt eget mellomnavn til barnet?

Mitt er Marlene. Frida Marlene..?

Uansett, jeg vet nå at jeg ikke skal kalle barnet noe jeg ikke liker!:)

Da får vi finne på noe annet:)

HI

Anna er nydelig, og så er det gøy med oppkalling. Liker det bedre enn Frida, men det er veldig pent det også!

Kan fint bruke ditt eget mellomnavn til jenta di! :-) Du kan jo også velge Malene eller Malena?

Frida Malene

Frida Malena

Det er jo likt ditt navn det også :-)

Enig med de over her. Ikke gjør det hvis du syns det er ufyselig. Jeg syns forøvrig at Frida Margrete var veldig fint, eller Frida Margreta.

Å gi ungen ditt eget mellomnavn blir for meg litt vel selvsentrert, jeg kunne i alle fall ikke tenkt meg å gjort det slik...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...