Gå til innhold

Nei nå ble jeg lei meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min startet i ny jobb i juni.

Han trives kjempebra, og det er jo det viktigste.

Han gikk litt ned i lønn og fikk mye lenger veg til jobb. I tillegg så jobber man nå mye kveld og helg. Før jobbet han 8-16 man-fre.

Vi venter nr. 3 om noen uker, og de to andre barna våre er 3 og 4 år gamle.

Jeg har sett for meg de første ukene etter at babyen kommer som litt slitsomme, pga at han jobber mye kveld. Håper den værste vinteren er over til dette...

MEN her en dag så nevnte sjefen hans at de organiserte i bedriften hadde rett på 2uker med perm i forbindelse med fødsel MED lønn...! Gjett om jeg ble glad!!

Men nå ringte mannen min..... han hadde ringt organisasjonen pga noen forikringsspm, og nevnt denne perm'en for de.. og da sa de at dette bare var for de som hadde vert ansatt i bedrifta i over 1 år......

Kjipt??

Mannen min lurer uansett på å spør sjefen om dette... kan det hende at han ser igjennom fingrene? i februar så mangler han 4mnd på å ha vert der i 1år...

Ble lei meg jeg nå.... hadde begynt å glede meg til at vi skulle få vere sammen alle sammen de 2 første ukene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff så kjedelig da :-( det er jo veldig greit å ha pappan hjemme de første 14 dagene.... håper sjefen er grei og ser gjennom fingrene på denne ett års regelen.

Skrevet

Far har rett på 2 uker permisjon ja, men det er opp til arbeidsgiver om han får lønn eller ei.. Og om de har en regel på arbeidsplassen om at man må ha jobbet i 1 år før man kan få lønn i denne permisjonen - ja så har de all rett til det...

Skrevet

Vi havnet også i en sånn knipe nå hvor mannen ikke får betalt de to ukene. Så vi er litt usikre på hva vi skal gjøre. Blir ferie med lite utbetalt antageligvis siden han ikke har jobbet opp så mye feriepenger enda.

Skrevet

ja tror alternaivet vårt blir at han tar 1uke ferie....

Sjønner at sjefen har all rett til å si nei, men er likevel spent på hva han sier....han nevnte ingenting om denne 1årsregelen når han nevnte permisjonen for mannen min.

Skrevet

Har aldri hørt om rettigheter man får kun når man har vært ansatt et år! Enten er man ansatt eller så er man det ikke. Men klart i det private har de lov til å gjøre slike ting :-(

- Ville ha spurt sjefen likevel jeg.

Skrevet

Mange sjefer som er greie da, spesielt hvis man står på og er flink i jobben sin! Håper det ordner seg for dere :)

Skrevet

han skal spør sjefen i mårra :)

...lov å håpe da..

Skrevet

Føler meg i litt samme situasjon....

Mannen min fikk beskjed av sjefen at de fikk 2 uker fødselperm med lønn i bedriften, jett om vi ble glad! for en fin fordel å ha på jobben:D

Men han hadde vist sagt feil.....det var vist uten lønn....då snakke enn heller på å ikke ha peiling på sin egen bedrift!!!! Blei drit forbanna!!!!

Så her blir det 1 uke fødselperm på mannen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...