Gjest Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Når kan man amme etter et planlagt keisersnitt? Og får man vært med babyen masse??
verpesyk81 og lillesnusk Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Man kan amme så fort man får mulighet til det. Kommer an på hvilket sykehus du skal føde på og hvilke "rutiner" de har. Vet at på ullevål prøver noen av de godt rutinerte jordmødre å legge babyen til brystet allerede mens du ligger på operasjonsborte og blir sydd sammen igjen. Hvis du ønsker det, kan du gjerne si ifra til jordmor for å se om det er noe de kan gjøre. Dette forutsetter jo selvsagt at alt er i orden med barnet og deg. Selv om det er et planlagt snitt, så kan det jo skje ting allikevel. Om det ikke er mulig å få babyen til brystet allerede på operasjonsbordet, prøver man å få babyen til deg på overvåkningen etter at du er ferdig på operasjon. Helst innen de 2 første timene etter at babyen har kommet ut. Om alt går bra med deg og babyen, og at personalet på overvåkningen har mulighet til at du har babyen mye hos deg, så kan du ha babyen der helt til du blir flyttet til barselavdelingen. Da får også far være med. Men alt kommer an på hvor du skal føde, og hvordan de bruker å gjøre det der. Jeg jobber på Ullevål, så jeg vet bare hvordan de kan gjøre ting der. ) Men det er bare å være "på" og si ifra om dine ønsker, så kan det hende de klarer å møte dine ønsker. ) Men husk på at det er ønsker, så det er ingen som kan garantere deg at akkurat slik vil det bli! ;o) Men masse lykke til, og håper alt går i orden og at du får ha babyen masse hos deg!
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Jeg hadde planlagt snitt på Ullevål og det er som hun over skriver. Jeg fikk ikke lagt til banret på operasjonsstua, men han lå og suttet på halsen min. Da jeg var sydd sammen og kom på P.O så jobbet en super jordmor masse med at han skulle ta brystet. Du får være masse med babyen, såklart! Jeg gjorde alt med han selv, han ble bare skiftet på av en annen en gang, da han skulle veies, og jeg ikke var så kjapp i bena kan du si!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå